„Odbočit z Valenty na Olomouckou směrem do Tesca je o nervy. Pokud zrovna nezastaví dopravu na Olomoucké chodci na přechodu a člověk nevjede do křižovatky, tak je to na dlouhé lokte. A to nemluvím o dopravní špičce, kdy je to v nadlidských silách," popsal svou zkušenost Radek Palátný.

S odbočením mají problém i řidiči autobusů městské hromadné dopravy.

„Mají problém v najíždění od sídliště E. Beneše na Olomouckou ulici. Doleva se téměř podle zkušeností řidičů nedá odbočit," nechal se slyšet ředitel autobusové divize FTL Jiří Hloch.

Od kruháče upustili

O vybudování nové křižovatky uvažují prostějovští radní už několik let. V plánu zde byla i kruhová křižovatka.

„Od původní představy okružního křížení jsme upustili kvůli malému prostoru, nákladným přeložkám inženýrských sítí a především z technicky dopravních důvodů," uvedla Anna Kajlíková, referentka mediální komunikace na prostějovské radnici.

„Tehdy byl provoz především na hlavní silnici v Olomoucké ulici. Bylo to dvanáct až patnáct tisíc aut za den. Z vedlejší ulice naopak vyjíždělo méně auto, v řádu několika málo tisíců za den. Dnes je ale situace jiná a zejména z ulice E. Valenty se dá v době dopravní špičky jen s obtížemi najet na jednu z hlavních tepen Prostějova," vysvětila náměstkyně primátora Alena Rašková.

Provoz na křižovatce tak mají šoférům ulehčit semafory.

„Jedinou rozumnou cestou je světelně řízená, průsečná křižovatka se dvěma odbočovacími pruhy ve směru od centra a ze sídliště E. Beneše. Součástí budou i světelně řízené přechody pro chodce. Takto navržené řešení se jeví jako technicky nejvýhodnější," uvedla Alena Rašková.

Do stavby světelné křižovatky se mají dělníci pustit v příštím roce.

„Zatím je velmi obtížné odhadnout finanční náklady, nicméně velmi hrubý odhad je zhruba pět milionů korun," nastínila Alena Rašková.