„U nás je to opravdu hrůza. V létě se při otevřeném okně nedá vůbec spát, a když si chce člověk v létě sednout na balkon, tak si může o klidu nechat zdát. Je pravda, že kdyby tady nebyla protihluková stěna, tak je to daleko horší, ale i tak je tady pořádný hluk. Nejlepší by bylo, kdyby dopravu z dálnice odklonili úplně mimo město. Ale to je asi nereálné," řekla Jana Dufková, která bydlí v jednom z domů na Okružní ulici.

Delší a vyšší

Snížit hluk z rychlostní silnice má pomoct nová protihluková stěna. Ta bude delší a vyšší, než je její současná podoba.

„Stávající stěna už potřebuje rekonstrukci, aby se zlepšila její protihluková funkce, a mohla tak chránit přilehlé objekty bytové zástavby v Okružní ulici. Navržená stěna bude dlouhá zhruba 428 metrů a vysoká osm metrů. Do šesti metrů ji budou tvořit železobetonové dílce, jejichž pohltivost zabezpečí vrstva dřevocementového absorberu. Horní dva metry budou tvořit čiré polykarbonátové desky," nastínil podobu stěny náměstek primátora Jiří Pospíšil.

Bude i světlejší

„Lidé ze Šárky mají domy blízko rychlostní silnice, ale hluk se šíří i z těch příjezdových a odjezdových silnic. Protihluková stěna je však další z akcí, která dělá R46 snesitelnější. V minulém roce jsme na estakádě položili tichý asfalt, toto je další z opatření. Nynější stěna je navíc stará a tmavá, ta novější bude světlejší, takže se lidem prosvětlí i okolí," doplnila náměstkyně primátora Alena Rašková.

Práci bude mít pod palcem Ředitelství silnic a dálnic a pustí se do ní zřejmě v příštím roce.

„Práce budou probíhat na pozemku, který patří městu, ale peníze na její obnovu dá Ředitelství silnic a dálnic. Při bourání stěny se budou na našem pozemku pohybovat zaměstnanci firmy, která bude mít rekonstrukci na starosti, novou výplň stěny ale osadí jeřáb z rychlostní silnice," uvedl Jiří Pospíšil.