To, že se Trampoty odehrávají za první republiky a navíc jsou v hlavních rolích ochránci zákona, může podle výkonné producentky Dariny Levové televizní diváky zmást.

„Nejde totiž o Četnické humoresky ani o jejich pokračování," říká o seriálu, ve kterém bude vystupovat například Pavel Zedníček.

Rozhovor s Darinou Levovou

O čem tedy jsou Četnické trampoty a co společného mají s Četnickými humoreskami, seriálem, ve kterém také hrají prim četníci a odehrává se ve stejném období? Skutečně nejde o navázání na Karla Arazima a Bedřicha Jarého?

Název je trochu zavádějící. Přestože tento seriál má v názvu také četnické, tak jde o úplně samostatný seriál. Ten se odehrává v roce 1919, hned po první světové válce a tedy dříve než Četnické humoresky. Je to vlastně o dvou chlapcích, kteří přijdou z četnické školy, jdou do praxe a začínají řešit vlastní případy. S humoreskami to tak nemá kromě názvu nic společného.

Proč si myslíte, že se třeba Četnické humoresky, ale také některá další díla z dob první republiky tak úspěšná?

Myslím si, že ta doba dává divákovi takovou, možná ani ne tak laskavost. Spíše dobové kostýmy, výpravnost a také to, že řada míst z té doby už dnes prostě neexistuje. Myslím si, že je to i takové poklidnější a i proto se na to divák rád dívá. Nechci to srovnávat s Humoreskami, ale mělo by to mít podobný charakter. Bude tam trocha humoru, detektivní zápletka, nějaká nitka která spojuje ty rodinné a přátelské vztahy.

Proč jste pro natáčení zvolili Prostějov? Ten už je přeci jen docela vzdálený od studia České televize v Brně.

V Prostějově je krásný Národní dům, krásná radnice, zde nádherné prostory. Kdo tam byl, tak koukal, jak jsou zachovalé. A teď se nám tu ještě naskytla tahle vila Františka Kováříka, kde taky byly potřeba jen minimální úpravy. Zřejmě Prostějov skýtá dost historických, zachovalých a krásných objektů. Navíc je to sem po dálnici z Brna docela blízko.

Jak obtížné je najít vyhovující interiéry a exteriéry?

Je to strašně náročné. Měla jsem snahu, abychom točili co nejvíc kolem Brna, ale z té doby kolem roku 1919 snad ani není možné najít něco původního. Všechno tedy ještě musíme upravovat, ať už při natáčení v Jimramově nebo v Lednici. Je to třeba přibližně jak to má být, ale musí se to ještě dotvořit, aby to té historické podobě co nejvíc odpovídalo.

Řešili jste při natáčení ve městě kompars?

Zítra už v Prostějově s natáčením končíme. Zjistili jsme, že se nám to trošičku prodražuje. Navíc narozdíl od Jimramova nebo Luhačovic se tady ani nikdo neptal, nezaznamenali jsme zájem lidí a tak jsme to nijak neřešili. Druhou věcí pak je, že se musíme jet překostýmovat, pak se zase vracet. Je to takové komplikované. V Brně je to jednodušší, tam herce nalíčíme, připravíme do kostýmů a přivezeme na plac už hotové.

Jak dlouhé bude natáčení ? A na kolik dílů se diváci mohou těšit?

Letos točíme tři díly. Starají se o to dva režiséři. Letos natočil jeden z nich první a čtvrtý díl, teď začíná točit Peter Bebjak svůj. Dneska zde výjimečně máme i Pavla Jandourka, protože šantán se objevuje i v tomhle díle. A abychom to nějak zefektivnili, tak to budeme natáčet současně. Příští rok nás pak čekají další tři díly. S natáčením končíme v květnu a potom se to průběžně bude zpracovávat tak, aby se od září těch šest dílů mohlo vysílat.