„Přejezd výrazně zvýší bezpečnost cyklistů a pěších při křížení dráhy,“ zdůraznil ve čtvrtek Karel Janků z olomoucké Správy železniční dopravní cesty s tím, že z obou stran bude světelný výstražník se zvukovou signalizací a závorou.

„Technologie v přilehlém domku bude zajišťovat i dálkově ovládanou zvukovou signalizaci pro nevidomé, břevna závor budou doplněna zarážkou pro slepeckou hůl,“ podotkl Janků. Přejezd o šířce 5,4 metru bude celopryžový a přijde na téměř 6 milionů korun. Město na něj přispěje dvěma miliony. A co bude s vedlejším přejezdem v Olomoucké ulici, místem řady tragických nehod a sebevražd?

„Chystáme právě dokumentaci. Výstavba úzce souvisí s rekonstrukcí křižovatky Olomoucká, Sladkovského a Barákova. Stávající přejezd by byl nahrazen novým se závorami pro silnici a dalšími zvlášť pro chodce,“ uvedl Janků.

Problém jsou však přísné limity hladiny hluku ze silniční dopravy. Lomoz prý nelze přiměřenými technickými prostředky snížit. (rh)