"Součástí modernizace bude nejen samotná infrastruktura, ale také nová nástupiště ve výšce 550 milimetrů nad temenem kolejnice s novým informačním systémem a mobiliářem nebo podchod. Případné požadavky města budou v rámci přípravy projednány," uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
Narazila tak na slib náměstka ředitele této státní společnosti, Tomáše Drmoly. Loni v září při příležitosti návštěvy Prostějova a předání části nádražní budovy policii totiž slíbil značné změny: mimo jiné právě podchody s nástupišti.
Další by podle představitelů radnice měl sloužit lidem dojíždějícím na nádraží auty. V blízkosti stanice je totiž trvalý nedostatek parkovacích míst.
"Budeme to řešit jako v Olomouci. Za kolejemi by tak u bývalého překladiště měla vniknout parkovací místa, pod kolejemi podchod," uvedl náměstek primátorky Prostějova Zdeněk Fišer.


Lidé změny uvítají
Změny na nádraží se pak dočkávají smíšených reakcí cestujících. Část z nich třeba vyhlídku na nová nástupiště vítá.
"Bylo by to dobré, proč ne. Jen by mě zajímalo, jak bude vypadat provoz během prací. Jak budou vlaky omezené," sdělila třeba Jarmila Donthová.
Optimisticky vidí připravované práce i Radek Zouhar.
"Z mého pohledu a při mém zdravotním stavu bych to jen uvítal," poznamenal postarší muž opírající se ztěžka o holi. Poukázal tak mimoděk na věc, na níž si cestující trvale stěžují: příliš nízká nástupiště a tedy komplikované nastupování do souprav.

Obavy z podchodu
Najdou se však i kritici. Jedním z nich je Ludmila Sýkorová.
"Jezdím tady snad padesát let. Podchody podle mě zase tak potřeba nejsou, akorát je to dobré místo na přepadání," uvedla.
Svou nechuť následně vysvětlila zkušenostmi z jediného nynějšího podchodu v Prostějově, a sice podchodem ve Vrahovické ulici.
"Zažila jsem ho už v začátcích když se stavěl, brzy jsem jím ale chodit přestala. Špína, hnus, podivné existence, vše tam brzy bylo," řekla a vyjádřila obavy z toho, aby o možný podchod bylo náležitě postaráno.
Na to, aby si SŽDC ujasnila kdo a jak se o něj bude starat, však má ještě organizace hodně času.
"V letošním roce plánujeme vypsat zadávací dokumentaci pro zpracování záměru projektu. S ohledem na náročnost stavby nelze předpokládat zahájení samotných prací dříve než v roce 2022," informovala Kateřina Šubová.
