Výstavba speciální trati, na které jsou vytvořeny skoky, vlny a klopené zatáčky, stála šest set tisíc korun.

Překážky pro milovníky adrenalinové cyklistiky si přišel prohlédnout i Tomáš Krchavý.

„Už jsme se s kamarády domlouvali, že ji půjdeme vyzkoušet. Teď zkoušíme různé triky, kde se dá, tak konečně k tomu máme vhodný prostor," těší se patnáctiletý Prostějovan.

Ze zeminy z výkopů

Do výstavby bikrosové dráhy dlouhé 190 metrů se město pustilo na jaře.

Dráha vznikla ze zeminy, která zbyla z výkopových prací při stavbě cyklostezky u lesoparku Hloučela.

„Při stavbě jsme využili zvýšeného vnějšího náspu velodromu pro rozjezdovou část dráhy a klopenou zatáčku," vysvětlil náměstek primátora Zdeněk Fišer a dodal, že projekt vytvořil Radim Kvaček, který se zabývá realizací bikrosových drah a je správcem obdobné dráhy v Brně.

O bikrosové dráze se v Prostějově uvažovalo řadu let. O její výstavbu se zasazovali i sourozenci Horákovi.

„Jsem nadšená, že se bikrosová dráha realizovala. Je to však teprve začátek a dráha bude sloužit především na trénování. Ráda bych v Prostějově vytvořila zázemí pro děti, aby tady mohly trénovat, a pro bikrosový klub," řekla prostějovská bikerka Jana Horáková.

Ideální místo

Dráhu mohou využívat začátečníci i profesionální závodníci.

„Věřím, že nové sportoviště se stane oblíbeným, navíc umístnění mezi skateparkem a velodromem je ideální," uvedla náměstkyně primátora Ivana Hemerková s tím, že díky bikrosové dráze budou mít cyklisté kompletní možnosti vyžití.

Speciální dráha pro adrenalinovou jízdu na kole, jejíž výstavba stála šest set tisíc korun, měla být původně hotová do první poloviny letošního roku.

Při výběrovém řízení však zájemce nesplnil kvalifikační předpoklady a městu zůstala pouze jedna nabídka. Muselo proto vypsat druhé kolo.