Řidiči vloni bourali méně než v roce 2006. Vyplývá to ze zveřejněných statistik ministerstva dopravy. Přesto policisté v regionu zadokumentovali 1285 dopravních nehod. U všech ale nebyli, některé řidiči ani nehlásili.

„Proti roku 2006 jsme zaznamenali pokles o 42 dopravních nehod. Zemřelo při nich 5 osob, což je třikrát méně než v předchozím roce, 32 bylo zraněno těžce a 222 lehce,“ uvedla mluvčí prostějovských policistů s tím, že celkově šoféři způsobili škodu přesahující 56 milionů korun. Nejčastějšími příčinami dopravních nehod jsou nedání přednosti, nepřiměřená rychlost a nesprávné předjíždění.

V záři loňského roku nedal řidič jedoucí po silnici ve směru od Vrbátek na Kralice na Hané přednost přijíždějícímu vozu, který se následkem střetu několikrát převrátil přes střechu a jeho majitel nehodu nepřežil.

Na nerespektování pravidel při průjezdu křižovatkou doplatil o měsíc později manželský pár. Osmapadesátiletý řidič osobního automobilu nedal na křižovatce na Dubany a Smržice přednost nákladní Tatře s přívěsem jedoucí po hlavní silnici. Na následky nárazu zemřela pětapadesátiletá spolujezdkyně řidiče osobního vozu.

Následky s sebou nese každá dopravní nehoda. „Fyzické zranění je patrné, je možné ihned zakročit a odstranit jej na místě. Důsledky v oblasti psychické nejsou viditelné, ale mohou mít dlouhodobý charakter,“ poznamenal ředitel prostějovské záchranky Pavel Holík s tím, že záleží na odolnosti člověka, jeho zodpovědnosti a morálce.

Na zranění způsobená při dopravních nehodách lze pohlížet ze dvou stran. Z pohledu právního, kde záleží na délce léčení, nebo zdravotního, zda bude mít úraz trvalé následky.

Nepřiměřená rychlost je podle statistik druhou nejčastější příčinou nehod. K víc než polovině došlo v obcích. Výstupy informačních radarů v Prostějově hovoří jasně. Někteří řidiči po výpadovkách jezdí i stotřicetikilometrovou rychlostí. Na železničním přejezdu havarovali loni řidiči třikrát, alkohol naměřili policisté u 76 účastníků nehod. Paradoxem je, že za snížením počtu nehod končících smrtí nejsou řidiči, ale lepší technický stav vozidel vybavených pevnou konstrukcí a airbagy.