Sedm nehod, které skončily smrtí. Taková je bilance za první půlrok na silnicích v regionu. I tento tragický fakt přiměl Michaela Vafka z Dopravního inspektorátu v Prostějově, aby varoval před nejkritičtějšími úseky na cestách.

Mezi nejnebezpečnější místa v okrese patří podle něj křižovatka u Domamyslic. Momentálně se tu ale staví kruhový objezd, který sníží riziko na minimum.

„Další dvě nebezpečné křižovatky jsou u Čechůvek, kde silnici protíná jednak cesta z Kralic a o kousek dál silnice do Vrbátek. Od roku 2004 se tam stalo šest smrtelných nehod,“ spočítal Vafek s tím, že všechny výše zmíněné křižovatky mají společný charakter.

Široká hlavní silnice svádí řidiče k překračování povolené rychlosti, která je tu sedmdesát kilometrů v hodině.

Letos na křižovatce u Čechůvek zahynuli už dva lidé. „U obou nehod vyjížděl z vedlejší silnice plně naložený náklaďák. A než se řidič „přeškobrtal“ přes hlavní silnici, došlo ke střetu v jednom případě s osobním automobilem a podruhé s motocyklem,“ zmínil se Michael Vafek s tím, že jako řešení se nabízí snížení povolené rychlosti na hlavní silnici. Je však podle něj otázkou, jakým způsobem to udělat.

„Jakékoliv stavební úpravy na uvedených křižovatkách nebyly do dnešního dne projednány. Stanovilo se dopravní značení, které však ze strany Správy a údržby silnic Olomouckého kraje nebylo ani celé provedeno,“ konstatoval Vafek.

Dalším rizikovým úsekem je pak silnice mezi Žešovem a Výšovicemi. Řidiče zde ohrožuje nejen tvar a povrch vozovky, ale také stromořadí.

„Krajská správa silnic však odmítá provést protismykové měření povrchu a požadavky na kácení stromů byly pokaždé odmítnuty orgány, které se zabývají životním prostředím. Zdá se, že zásady bezpečnosti silničního provozu nikoho nezajímají a zachování starých třešní je nadřazeno lidským životům,“ domnívá se Michael Vafek.

Vedoucí odboru dopravy prostějovské radnice Miroslav Nakládal na to reaguje slovy: „Majitelem této komunikace je Olomoucký kraj a nevím, jak se k tomu postaví. Provádět podobná měření není obvyklé. Co se týká stromů, je to jednoznačně nebezpečný prvek, ovšem podle metodického pokynu je téměř nemožné získat k jejich kácení povolení. Řidiči by tudy měli projíždět opatrně,“ uzavřel své vyjádření.

Mezi mrtvými jsou převážně motorkáři:
Motorkář se zabil při krátké testovací jízdě
Tragédie: další mrtvý motorkář
Už páté úmrtí na silnicích Prostějovska v tomto roce
Řidič nepřežil náraz do stromu, spolujezdec byl těžce zraněn