„Rodiče kupovali v Tescu v Držovicích balík Pepsi Coly light ve slevě a až doma přišli na to, že jim pokladní naúčtovala původní cenu. Nic neušetřili a zpátky do obchodu už nejeli. V benzínu by projeli víc, než kolik by dělala sleva,“ poukázala na konkrétní případ jednadvacetiletá Kateřina z Prostějova.

Supermarkety mají každý týden ve slevách několik desítek i stovek druhů zboží. Sortiment, na který se snížená cena váže, se nepravidelně mění. „Pokladní sice namarkuje cenu zboží bez slevy, ta se ale na pokladním dokladu projeví až při uzavírání účtu. V případě, že naši zákazníci mají k výsledné ceně připomínky, doporučujeme kontaktovat pracovníky informačního centra, aby zajistili nápravu,“ uvedla k případu tisková mluvčí Tesco Stores Jana Matoušková.

Podobné problémy mají lidé i nakupující v prostějovském Kauflandu. Pokladní, která namarkovala zboží ve slevě za plnou cenu, při upozornění na chybu zákaznici sdělila, že to není její problém a odeslala ji s účtem na informace.

„Tam mi bez řečí dali zpět 20 korun, ale víte, jak jsem se cítila? Copak mám zapotřebí, prosit se o peníze, které mi náleží automaticky? Kdybych se neozvala, tak zaplatím zboží v plné ceně?“ zlobila se Jana Hladká. Že není všechno v pořádku, připustil mluvčí Kauflandu Michael Sperl.

„U veškerého zboží musí být finální cena správně namarkovaná již na pokladnách. Pokud by i přesto zákazník našel na pokladním lístku chybu, může uplatnit naši záruku bezchybného pokladního lístku s tím, že mu rozdíl v jeho neprospěch vrátíme zpět,“ prohlásil Sperl.