Podle radnice budou lidé díky tomu cestovat pohodlněji a kvalitněji a změnu poznají i ve svých peněženkách. Prostějovská radnice se dosud na financování příměstské dopravy nepodílela.

„Líbí se mi, že když si koupím lístek na autobus, tak mi určitou dobu platí i na městskou hromadnou dopravu. Nemusím si tak zbytečně kupovat další lístek a ušetřím. Navíc když vystoupím z autobusu a potřebuji hned přesednout, tak se nemusím zdržovat kupováním lístku," pochvaluje si Pavla Manecká.

Město bude na dopravu příští rok doplácet sedmdesát korun za jednoho usedlíka. Z městské kasy tak poputují více než tři miliony korun.

„Zatímco některé obce přispívaly šest set korun na obyvatele, my jsme se dosud na financování cest do školy a práce nepodíleli s ohledem na to, že jsme od ostatních obcí nepožadovaly příspěvky na prostějovskou městskou hromadnou dopravu. Ta je přitom zařazená do integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje," vysvětlila náměstkyně primátora Alena Rašková a dodala, že dopravní obslužnost zůstane v příštím roce stejná jako letos.

„Nerovnosti v přispívání na dopravu byly v rámci kraje obrovské. Přičlenění města do nového dopravního systému má smysl v tom, že jsme díky tomu schopni docílit maximální integrace. Olomoucký kraj dosud drží rozsah vlakové a autobusové dopravy jako jeden z mála. Podle poslední studie máme třetí nejlepší dopravní systém v České republice," uvedl první náměstek hejtmana Olomouckého kraje Alois Mačák, který má na starosti dopravu.

Podle radních přičlenění Prostějova do nového dopravního systému přinese městu výhody.

„Otevírá se nám možnost, že by některé krajské linky mohly zajíždět do Žešova. S větším počtem spojů by se zkvalitnila veřejná doprava do nejvzdálenější městské části, navíc bychom optimalizací krajského systému s MHD mohli ušetřit peníze za linku jedenáct," vysvětlila náměstkyně primátora a dodala, že lidé by na jednu jízdenku mohli projet celý kraj.