„Ostatní pak čekali dole v restauraci, kde byla i výstava o historii včelína,“ uvedl jeden z organizátorů akce Zbyněk Škrabal.

Kromě tepla lákaly návštěvníky do restaurace i Medové hody. Lidé si tak mohli pochutnat třeba na kančím stejku na medu nebo medových utopencích. K tomu stylově vyhrávali Včelí medvídci či Karel Gott prozpěvoval o včelce Máje.

Organizátoři jsou přesvědčeni, že i přes nepřízeň počasí se akce povedla.

„Vzhledem k tomu, že je to první ročník, tak jsme spokojeni. Chtěli bychom, aby z toho byla do budoucna tradice. Rádi bychom tím podpořili i včelařství v regionu, protože staří umírají a mladých moc není,“ prohlásil Škrabal.

Otevření včelína bylo zároveň zahájením jeho rekonstrukce.

„Plánujeme naplnit celou kapacitu včelína, to je sto včelstev. Teď je jich tam asi patnáct. Některé z nových úlů by měly být i prosklené, aby návštěvníci, zejména děti, mohli přímo pozorovat, jak včely žijí,“ vysvětlil včelařský nadšenec.

Plány provozovatelů Běleckého mlýna se však netýkají jen včel. V ohradách kolem zámečku se pase spousta koní.

„V létě je tu takové svatební centrum. Svatebčané se s nimi fotí, na koních jezdí i děti. Abychom mohli svézt i nevěstu s ženichem, tak jsme koupili kočár. Ten je však zatím ve špatném stavu a čeká na restaurování. Věříme však, že brzy budeme zapřahat,“ uvedl Škrabal.

Opraví dalších 20 kilometrů stezek

Na projížďku kočárem se budou moci zájemci vydat po lesních cestách, kterých už zde s pomocí peněz z Evropské unie spravili asi dvacet kilometrů.

„V letošním roce chystáme dalších dvacet. využívat je budou moci mimo jiné i cyklisté. Musíme dělat něco pro to, abychom sem lidi přitáhli. A myslím si, že zdejší krajina má opravdu co nabídnout,“ prohlásil Škrabal.

Do budoucna chystají také opravdový trumf.

„Na svahu naproti by měla vzniknout sjezdovka. Byl by to nejbližší lyžařský areál Prostějovu. Jsou zde vodní prameny, takže by neměl být problém ani se zasněžováním,“proz­radil Škrabal.

Další výhodu spatřuje v blízkosti železnice. Nástup na šlepr by měl být totiž prakticky v sousedství železniční zastávky.

„Lyžaři tak nebudou muset nikam autem, po absolvování svahu si tak budou moci klidně dát svařáček a vlakem odjedou zase domů,“ vylíčil budoucí radovánky milovníků zimních sportů Zdeněk Škrabal.