Prvním autem, které v úterý v 10:30 projelo po novém mostě vOlomoucké ulici byla stříbrná Felicie sprostějovskou značkou. Řídil ji starší řidič a nespěchal. „Chvilku potrvá, než lidi přes nový most pojedou sdůvěrou,“ podotkl se smíchem kvolnému řidičovu tempu stavbyvedoucí Modosu Milan Navrátil.

Provizorní pontonový most, který po dobu stavby sloužil pro přejezd říčky Hloučely, působil jisté problémy. Řidiči měli na provizorním mostě omezenou rychlost na třicet kilometrů v hodině, tvořily se kolony. Obyvatelé domů v okolí zase trpěli zvukem zrázů působených přejezdem automobilů. „Jsem rád, že se otevřením mostu uleví nejen prostějovským řidičům, ale také lidem zokolí,“ podotkl kotevření mostu olomoucký krajský mluvčí Tomáš Kocych.

Stavební práce vokolí mostu však budou ještě pokračovat. „Musíme ještě dokončit terénní úpravy a vydláždit koryto říčky Hloučely. Kvůli klimatickým podmínkám budou některé práce pokračovat na jaře a definitivně je dokončíme ke konci dubna,“ uvedl stavbyvedoucí Navrátil. Jak dodal, vozovka vOlomoucké ulici se bude na jaře příštího roku také frézovat.

Po jedné straně nového mostu vede chodník, který je užívaný chodci, na druhé straně je část cyklostezky. Tu však zatím lidé na kolech užívat nemohou, je krátká a nenavazuje na žádnou další cyklostezku. „Otázku napojení mostu do systému cyklostezek ve městě budeme řešit vprůběhu příštího roku,“ přislíbil místostarosta Vlastimil Uchytil.

Za nový most zaplatil olomoucký krajský úřad kolem dvaceti milionů korun. Montáž pontonového provizoria, zbourání starého mostu a stavba nového vOlomoucké ulici trvaly stavbařům zModosu necelé čtyři měsíce. Provizorní most by měl do poloviny prosince zmizet.