„V tomto místě plánujeme vybudovat přejezd pro cyklisty a přechod pro chodce. Na tuto stavbu už město vydalo územní rozhodnutí,“ sdělila mluvčí radnice Jana Gáborová.

Lidé často riskují zdraví své i životy svých blízkých.

„Vím, neměla jsem tu přecházet, ale jsem už tak zvyklá. Dávám si ale pozor a několikrát se rozhlížím, jestli nejede vlak,“ řekla třicetiletá žena, která v pátek přecházela nebezpečný úsek i se svým synem v kočárku.

V nebezpečném místě by tak měl vzniknout bezpečný přechod chráněný nejen světly, ale i závorami.

„Pro cyklisty zde bude obousměrný jízdní pruh široký pět metrů provedený z asfaltobetonu. Vedle něj povede metr a půl široký pruh pro pěší ze zámkové dlažby,“ uvedl vedoucí stavebního úřadu v Prostějově Jan Košťál.

Přibude i dlouhý chodník

Pro větší bezpečnost chodců vybuduje město podél ulice Za místním nádražím sto dvacet metrů dlouhý chodník. Stavební práce však letos zřejmě ještě nezačnou.

„V letošním roce by mělo ještě proběhnout stavební řízení, samotné budování by mohlo započít zřejmě v příštím roce. Celkové náklady na budování této větve cyklostezky se budou pohybovat přibližně ve výši devět milionů korun,“ uvedla mluvčí radnice.

Správa železniční dopravní cesty je poněkud skeptičtější.

„Naše firma bude provádět realizaci stavby. Avšak Vzhledem k tomu, že zatím nebylo potvrzeno zařazení této stavby do plánu následujících investic a také hlavně s přihlédnutím na současnou situaci, kdy se podobné projekty utlumují, nemůžeme v tuto chvíli odhadovat začátek realizace této stavby,“ komentoval situaci Tomáš Drvotam mluvčí správy železnic, který má na starosti právě přejezdy.

Závory by se měly v budoucnu objevit i na silničním přejezdu na Olomoucké. To je však až další etapa úprav na trati mezi hlavním a místním nádražím.