Ve hře jsou podle informací poskytnutých Správou železnic (SŽ) dva zájemci.

"Správa železnic obdržela žádost o odkup výpravní budovy a zájem o bezúplatný převod nemovitosti má také Statutární město Prostějov," uvedl pro Deník Dušan Gavenda, tiskový mluvčí SŽ. Druhým zájemcem je, jak již dříve Deník zveřejnil olomoucký podnikatel Richard Benýšek.

Opravovat se zatím nebude

Právě z důvodu jednání o možném převodu či prodeji, se budova opravovat nebude.

"Protože jednání ještě nebyla ukončena a o dalším postupu se teprve bude rozhodovat, byla příprava projektu oprav budovy místního nádraží v Prostějově zatím pozastavena," potvrzuje Gavenda, jenž doplňuje: "Na základě obdržené žádosti o odprodej objektu se posuzuje jeho trvalá nepotřebnost pro provozování a provozuschopnost železniční dopravní cesty. V případě konstatování nepotřebnosti a převoditelnosti svěřeného majetku bude pokračovat standardní proces daný závaznými předpisy."

Město podniká kroky

Tímto procesem je, že se v takovém případě nemovitost nabídne orgánům veřejné správy. Pokud organizační složky státu či jiné státní organizace zájem neprojeví, nabídne se nemovitost k převodu územně samosprávným celkům. V tomto případě městu.

"Město Prostějov chce budovu místního nádraží zachovat a podniká k tomu příslušné kroky," komentoval současný stav náměstek primátora Jiří Rozehnal.

Benýšek má zájem dál

Dalším v řadě by byl olomoucký podnikatel.

"Já jsem Správě železnic nabídku na odkup výpravní budovy místního nádraží podal. Přibližně před půl rokem jsem dostal vyrozumění, že nabídka byla přijata. Od té doby se mi už ale nikdo neozval," sdělil Deníku Richard Benýšek, s tím, že jeho zájem o výpravní budovu trvá.

Nejdřív ale rekonstrukce zařízení

Vlastník budovy, kterým je v současnosti stát, se však hned tak měnit nebude. Ještě před tím, než by byla budova ze strany SŽ prohlášena za zbytnou a nabídnuta zájemcům, musí dojít k zabezpečení železničního provozu.

"Předcházet tomu ovšem musí z strany SŽ kompletní rekonstrukce místního nádraží – kolejí, nástupišť, zabezpečovacího a technologického zařízení, které bude během rekonstrukce vymístěno z budovy místního nádraží do nových prostor, čímž se budova teprve uvolní. Provoz místního nádraží bude po rekonstrukci řízen přes CDP Kostelec na Hané," popisuje náměstek Rozehnal.

Několikaletá sága se tak prodlouží o další měsíce či roky. Případný převod či prodej musí totiž nejprve odsouhlasit správní rada Správy železnic. Konečný souhlas s převodem či prodejem majetku pak ještě musí udělit vláda.