Podle návštěvnice Jany Copkové z Prostějova má Metro domácí atmosféru.

„Proto sem s dětmi chodím. Nemám ráda přeplněná multikina,“ tvrdí Copková.

Na větší návštěvnosti má podíl digitalizace, kterou kino minulý rok dokončilo, a promítání filmů v den jejich premiéry.

„Začali jsme promítat v 3D kvalitě a některé filmové trháky jsme uváděli v den jejich premiéry, takže lidé na ně nemuseli čekat. Kromě toho jsme připravili projekce českých filmů pro školy, což se také na návštěvnosti kladně projevilo,“ vyjmenoval Ivan Čech.

Přestože tuzemským provozovatelům kinosálů klesly tržby o 288 milionů, prostějovskému kinu se podařilo vybrat na vstupném o milion korun více než v předešlém roce.

„Za rok 2011 jsme vydělali 3 456 000 korun, v předminulém roce to bylo 2,5 milionu korun,“ spočítal Ivan Čech a dodal, že na vyšších tržbách se odrazilo především promítání v 3D kvalitě.

„Běžné vstupné stojí devadesát korun, projekce ve 3D je však o čtyřicet korun dražší,“ dodal. Pokud si lidé zajdou na 3D film v den jeho premiéry, vyjde jejich peněženku na 165 korun.

Co vás lákalo?

A jaké filmy mezi prostějovským filmovým publikem vedou? Nejoblíbenější je Harry Potter a Relikvie smrti – část 2, následují ho Lidice a pomyslný bronz si odnesli Muži v naději. Na čtvrtém místě skončil kapitán Jack Sparrow a jeho partička Pirátů z Karibiku.

Většina kin v republice si ale moc dobře nevedla. Zatímco v roce 2010 zavítalo do kinosálů více než 13,5 milionů diváků, loni jich bylo téměř o tři miliony méně.

„Jedním z důvodů je kvalita filmů, kterou snižuje nedostatek financí ve filmovém průmyslu,“ řekl Jaroslav Pecka, tajemník Unie filmových distributorů. Za loňský rok nevznikly žádné filmy, které by byly divácky přitažlivé a lidé se rozhodli za jejich zhlédnutí zaplatit vstupné. Vliv mají i ekonomické důvody. Zvyšování nákladů na domácnost nutí lidi si návštěvu kina odpustit.