„Jezdím autobusem každý den do práce. Kdyby se mělo zdražovat jízdné, tak by mě to sice nepotěšilo, ale co bych s tím mohla dělat. Jinak se mi líbí, že oproti jiným městům jezdí v Prostějově nízkopodlažní autobusy, takže starší lidé či maminky s dětmi nemají problém s nastupováním," míní Kamila Veverková z Prostějova.

Radní počítají, že provoz autobusových linek je bude v příštím roce stát téměř devatenáct milionů korun. Oproti letošnímu roku je to o 250 tisíc korun více. Důvodem je přidání linek do Žešova a posílení spojů do průmyslové zóny. O zavedení dalších autobusů totiž bojovali místní.

„Od června jsme rozšířili linku číslo jedenáct o podvečerní spoj, abychom zajistili dopravu dětí a mládeže ze zájmových kroužků z Prostějova," vysvětlila náměstkyně primátora Alena Rašková. Spoje do Žešova by měly jezdit do konce roku, město pak vyhodnotí jejich efektivitu.

I když náklady na dopravu stoupají, město hodlá i v příštím roce zachovat cenu jízdného.

„Nechceme v současné ekonomické situaci zatěžovat peněženky občanů. I když náklady stoupají, udržíme i v příštím roce cenu jízdného pro cestující na současné úrovni," potvrdila náměstkyně primátora. Krátkodobá jízdenka pro dospělého tak vyjde na 9 korun, týdenní na 70 korun a měsíční na 230 korun. Děti od šesti let, studenti a důchodci platí poloviční jízdné.

Patnáct autobusových linek městské hromadné dopravy ročně přepraví více než tři a půl milionu cestujících, autobusy na svých cestách najezdí 785 tisíc kilometrů. V porovnání se stejně velkými městy je Prostějov jediným v České republice, kde dopravu MHD zajišťují jen nízkopodlažní autobusy s pohonem na zemní plyn.