Jedním z řidičů, který se rozhodl neriskovat a nečekat na první sníh je Pavel Kovařík.
„Ještě jsem nepřezouval, ale mám v plánu to udělat tento pátek," sdělil.
Podle svých slov se zvládne o zimní obutí postarat.
„Auto si budu sám přezouvat, do servisu s tím nepojedu. Jen pokud dávám nová kola, tak potom si to tam akorát nechám vyvážit. A dělá to asi dvě stovky za všechna čtyři," řekl.
Přes rok mrtvo, teď "fofr"
Řada lidí však s za zimním obutím aut míří do pneuservisů.
Některé z nich už hlásí značné vytížení.
„Přes rok je mrtvo, ale teď máme hodně práce. Na opravy teď není moc času, nechávám je až na večery. Hodně prací posunuji, často až na prosinec," uvedl například Lukáš Mikmek z bohuslavického pneuservisu. Ten také vysvětlil, proč je důležité mít při jízdě na zledovatělém nebo zasněženém povrchu auto obuté do zimních pneumatik.
„Je to jako kdybyste jel na kole a bylo deset stupňů pod nulou. Zimní pneumatiky mají svůj účel. Jsou měkčí, mají větší přilnavost. Je zde více lamel, které pomáhají odvodům a také při brzdění,"vysvětlil a dodal, že jejich kvalitu ovlivňuje i stáří.
„Pokud jsou opotřebované, tak už měkčí nejsou, ale naopak připomínají kámen," varuje před postaršími pneumatikami.
Policie varuje: v zimě s letními gumami nejezděte
Od používání zimních pneumatik odrazuje také policie. Krajská policejní mluvčí Irena Urbánková doplnila, jaké problémy může přinést používání letních pneumatik v zimě.
„Pokud budeme jezdit v zimním období v letních pneumatikách, tak se vzhledem složení směsi pneumatiky výrazně zhorší jízdní vlastnosti auta včetně výrazného prodloužení brzdné dráhy a to i na suché vozovce. Letní pneumatika má navíc výrazně nižší hloubku dezénu a proto na náledí, ale i na sněhu pneumatika výrazně více klouže," upozornila.
Řidiče navíc při používání letních pneumatik na zledovatělé nebo zasněžené cestě může čekat pokuta až dva tisíce korun.
„Posouzení a následné řešení jízdy bez použití zimních pneumatik na místě, kde je to zákonem vyžadováno, je na jednotlivém policistovi," řekla Irena Urbánková.