Nově by se třeba cestujícím nemělo stát, že by při čekání na autobus zmokli.

"Chystáme se zastřešit zbývající nástupiště a zvýšit tak komfort cestujících," uvedl náměstek primátorky pro oblast investic Zdeněk Fišer.

Kritika od cestujících

Právě na chybějící zastřešení někteří cestující nemálo nadávají. Jedním z nich je i Jana Jaňourová, která na webu prostějovských zelených publikovala ostrý článek vytýkající městu, že okolí přednádraží zanedbává.

"Nástupní ostrůvky MHD před nádražím jsou uzoučké předlouhé bez přístřešků i závětří, bez laviček. Ano, přístřešek je před nádražní budovou, ale pokud je nějaký provoz, tak raději čekáte na nekrytém nástupním ostrůvku," uvedla mimo jiné ve svém příspěvku.

Nicméně změny se zatím chystají jen na stanici určené pro meziměstské linky.

"Ostrůvky přímo před nádražní halou, tedy zastávky MHD, zatím doplňovat zastřešením nebudeme. O úpravách jednáme se SŽDC, tedy vlastníkem nádraží," řekl Zdeněk Fišer.

Objeví se nové cykloboxy

Nicméně podle svých slov alespoň potěší cyklisty. V blízkosti nádraží by totiž měla vzniknout stání pro kola.

"Necháme zde vybudovat cykloboxy. Hodně lidí využívá při cestě na nádraží kolo, ať tedy mají lepší možnost, kam jej umístit," vyjádřil se náměstek. Přislíbil také, že úpravy za celkem deset milionů korun budou zahrnovat i lepší přístup pro lidi s kočárkem nebo invalidním vozíkem do autobusu.

O podchodu a možnosti parkování

Některé změny kvituje i opozice. Například předseda dopravní komise a zároveň zastupitel za lidovce Petr Kousal.

"Za změny jsem rád. Nicméně by jejich součástí mělo být parkování. V každém větším, moderním městě mají lidé k dispozici rozsáhlejší parkoviště. To ale v Prostějově chybí," řekl k chystaným novinkám zastupitel.

Nyní mají řidiči k dispozici jen tucet míst, další pak u supermarketu Albert. Nicméně Zdeněk Fišer v delším časovém horizontu slíbil, že by měla vzniknout nová.

"Budeme to řešit jako v Olomouci. Za kolejemi by tak u bývalého překladiště měla vniknout parkovací místa, pod kolejemi podchod. To vše v souvislosti s chystanou rekonstrukcí železničního koridoru," uvedl Fišer.

Narazil tak na slib, který dal náměstek ředitele SŽDC Tomáš Drmola. Podle něj by kolem roku 2020 mělo nádraží v Prostějově získat mimo jiné i podchody.

Nedostatky v okolí nádraží

Nicméně například Jana Jaňourová poukazuje ještě na další nedostatek lokality kolem nádraží. A tím je chybějící zázemí pro řidiče. To však zatím v plánech není, alespoň podle informací Jiřího Hlocha. Ředitel autobusové divize FTL zatím popsal, jak se řidiči zařizují.

"Řidiči například jako toalety využívají ty veřejné na nádraží. Hovořilo se i o veřejných toaletách u nemocnice, ale zatím na městě není na této investici shoda," poznamenal Jiří Hloch.

Vzhled nádraží a údržba jeho okolí není pro místní i cestující tématem zdaleka poprvé. Stížnosti v minulosti směřovaly především na neudržovanou zeleň u nádražní budovy či rozbité chodníky. V prvním případě stěžovatelé uspěli, ve druhém však zatím čekají marně.