„Nikde jsme se nedozvěděli, že nepůjde elektřina,“ stěžoval si jeden z obyvatel vesnice, který se představil jako Lukáš.

Ovšem radnice i firma E.ON, která téměř celé Prostějovsko elektřinou zásobuje, zveřejnily avízo včas.

„Řídíme se zákonem a vyvěšujeme oznámení na úřední desky,“ vysvětlila mluvčí prostějovské radnice Jana Gáborová.

Ve Vrahovicích jsou tři úřední desky na hojně navštěvovaných místech u obchodu nebo autobusové zastávky.

„Všechno je tam vyvěšené, ale upřímně, lidé to moc nečtou,“ míní Milada Galářová z osadního výboru ve Vrahovicích.

To potvrdil i Lukáš, který ani nevěděl, že mají hned tři vývěsky.

Další informace získají lidé také na městském webu.

„Doporučuji lidem zaregistrovat se do hromadné korespondence. Potom jim právě tyto zprávy budou chodit,“ poradila mluvčí Gáborová. Dodala, že po zavedení této e-mailové služby poklesl počet nespokojených telefonátů na radnici právě kvůli vypnutí elektřiny.

Také energetická společnost dává lidem vědět. Na internetových stránkách firmy si tak každý podle poštovního směrovacího čísla může zjistit, kde a kdy nepůjde elektřina.

Samozřejmě dává vědět obci. „Tady je nejednoznačná formulace v zákoně, záleží na obecním úřadě, jak o naší odstávce informuje,“ uvedl Vladimír Vácha, mluvčí energetického gigantu.

Další variantou je vylepení letáků.

„V některých případech využíváme oznámení v regionálním tisku,“ řekl Vácha. O zavedení e-mailové korespondence neuvažují. „Pro milion a půl zákazníků by to bylo nákladné a mohlo by se to promítnout v cenách energie,“ dodal mluvčí.