„Armáda bude pouze jedním z uživatelů letiště a není záměr, že by se mělo stát vojenským. Nadále zůstane ve správě státního podniku LOM Praha,“ uvedla mluvčí Generálního štábu Armády České republiky Magdalena Dvořáková.

Na bochořské letiště se má podle záměrů rezortu obrany v budoucnu přesunout jednotka víceúčelového bezpilotního prostředku z Prostějova. Na letišti v Bochoři jsou totiž vhodnější podmínky a je zde betonová přistávací dráha.
„Do budoucna, po jejich pořízení, je v plánu přesunout na bochořské letiště jednotku víceúčelových bezpilotních prostředků z 533. praporu bezpilotních systémů, který je v Prostějově. Věc je zatím ve fázi záměru,“ potvrdila Jana Zechmeisterová, vedoucí tiskového oddělení ministerstva obrany. Kdy by mělo k přesunu jednotky dojít, rezort obrany nezveřejnil.

Bochořské letiště bude armáda i nadále využívat pro základní výsadkový výcvik a další výsadkovou přípravu, a to minimálně několik dní v měsíci.
Na bývalém vojenském letišti v Bochoři působila armáda do roku 2013, kdy se zdejší vrtulníková základna přesunula do Náměště nad Oslavou. O dva roky později přišla vláda Bohuslava Sobotky se záměrem na vybudování strategické průmyslové zóny na bochořském letišti. Z toho ale sešlo, zahraniční investory totiž odrazovalo chybějící napojení na dálnici D1.

Ministerstvo průmyslu a obchodu původně zpracovalo dvě varianty strategické průmyslové zóny v Bochoři - první počítala s využitím plochy o celkové rozloze 535 hektarů a demolicí veškeré letištní infrastruktury, druhá s rozdělením zóny na severní a jižní a zachováním letiště. Vláda nakonec dala přednost zachování letiště.
„V současné době na bochořském letišti působí v nájmu více než dvacet firem, z nichž část se zabývá letectvím. Zájem o využití prostoru letiště je stále větší,“ uzavřela Jana Zechmeisterová z tiskového oddělení ministerstva obrany.