Rychlostní komunikace na estakádě Haná v Prostějově je od včerejška ve směru od Olomouce na Brno kvůli opravám uzavřena. Provoz v obou směrech je zúžený do zbývajících dvou pruhů, a tak zde řidiči mohou očekávat kolony.

Od Olomouce do centra Prostějova jen přes sjezd Prostějov - sever

S komplikacemi musejí počítat i motoristé, kteří míří do města nebo budou chtít jet z Prostějova na Brno. Ve směru od Olomouce se bude možné dostat do Prostějova pouze na sjezdu Prostějov-sever u Držovic. Vyjet směrem na Brno půjde pouze z ulice Dolní a ze staré brněnské silnice u Žešova. Dopravní omezení potrvá do 13. června.

„Tyto uzavírky jsou plně v kompetenci ministerstva dopravy. Pokud ji tedy schválilo, tak se město zvýšenému náporu kamionů asi nevyhne,“ uvedl Miroslav Nakládal, vedoucí odboru dopravy Městského úřadu Prostějov.

Na potíže jsou připraveni i provozovatelé osobní dopravy.

„My máme jen čtyři spoje, kterých se uzavírka dotkne, takže u linkových autobusů nečekáme žádné dramatické situace. Pravděpodobně se však zvýší provoz ve městě, což bude mít určitě vliv na městskou hromadnou dopravu,“ míní Jan Mička, vedoucí oddělení pravidelné dopravy společnosti FTL.

Určité obavy mají také dálkoví dopravci.

„Rozhodně nám to problémy způsobí, jak ve vnitrostátní, tak v mezinárodní dopravě. Může to přinést zdržení i navýšení nákladů, už vzhledem k tomu, že uzavírka potrvá tak dlouho,“ sdělila Monika Mrvová, prokuristka společnosti Spedition FEIco.

Důvodem uzavírky je oprava konstrukce mostů

Důvodem uzavírky je oprava ocelových závěrů mostů na estakádě Haná.

„Umožňují přejezd vozidel přes dilatační spáru, tedy prostor vyrovnávající smršťování a natahování mostu podle teplotních rozdílů. Životnost takového výrobku je asi dvacet let, takže je nutné je během zhruba stoleté životnosti mostu několikrát vyměnit,“ vysvětlil Dominik Adler, stavbyvedoucí firmy JHP, která bude opravu provádět.

„Závěry se uvolnily, což jednak snížilo jejich funkčnost, ale také je více hluku při jejich přejíždění. Navíc propouštějí do mostní konstrukce vodu, což vede k jejímu dalšímu poškozování. Letošní opravou pokračujeme v tom, co jsme začali loni ve vedlejším pásu.“ doplnil Pavel Študent z Ředitelství silnic a dálnic.

Práce na výměně začnou dnes ráno.

„Dilatační závěry vyměníme za technologicky pokročilejší s menší hlučností,“ slíbil stavbyvedoucí.

Pavel Moš