„Radnice by se měla spíš zaměřit na cyklostezku na Vrahovice a raději investovat peníze do její výstavby, protože si myslím, že tam je daleko potřebnější. V centru města jezdí více cyklistů než směrem na Žešov a také se tam stalo už několik nehod. Navíc stavba cyklostezky na Žešov se strašně vleče. Teď končí uprostřed pole, takže člověk se pak stejně musí napojit na silnici," míní Lucie Hlavinková z Prostějova.

Na první části cyklostezky mezi Prostějovem a Žešovem, která vede mezi rondelem a hřbitovem v Brněnské ulici, začali stavbaři pracovat před pěti roky, o tři roky později se trasa protáhla do poloviny kopce na Žešov. Nové dvě etapy řeší výstavbu cyklostezky od odbočky silnice v blízkosti hřbitova u Žešova směrem do místní části Žešova a také směrem na Výšovice.

„Podařilo se nám domluvit s majiteli osmi pozemků, se kterými jsme se dohodli na výkupu pozemků za cenu tři sta korun za metr čtvereční. Výkup zbývajících dvou pozemků, které vlastní jeden majitel, není dosud vyřešen. S vlastníkem těchto pozemků se budeme snažit dále jednat, i když nám sdělil, že zcela zásadně nesouhlasí se snížením kupní ceny, a že o tomto snížení dál nechce jednat. Pozemek se nám zřejmě nepodaří vykoupit, protože majitel s námi odmítá jednat," řekl náměstek primátora Jiří Pospíšil.

Vleklá a problematická jednání s majiteli pozemků provází celou stavbu cyklostezky na Žešov. Magistrát uvažoval i o vyvlastnění některých pozemků, nakonec však tento postup zamítl. Šlo by totiž o zdlouhavý proces, který by se mohl táhnout i několik let. Ve hře je proto varianta, že problémové pozemky, s jejichž majiteli se radnice nemůže domluvit, cyklostezka obejde. (ham)