„Jsem řidič autobusu, a ta křižovatka je opravdu nebezpečná. Navíc, když jedu zrovna v mlze, nevidím nalevo napravo vůbec nic," vyjádřil se k jedné z nejrizikovějších křižovatek řidič Antonín Lumpe a dodal, že by se zde měla dopravní situace co nejdříve nějak vyřešit. Na křižovatce silnic z Prostějova do Dubu nad Moravou a z Čechůvek na Kralice na Hané v loňském roce zemřeli dva lidé a několik lidí si z nehod za poslední tři roky odneslo lehká a těžká zranění.

„Za loňský rok na tomto úseku došlo ke dvěma dopravním nehodám. Při tom zde dvě osoby utrpěly smrtelná zranění, jedna osoba utrpěla těžké zranění a tři osoby vyvázly z nehody s lehkým zraněním," informovala policejní mluvčí Irena Urbánková.

Křižovatku považují za nešťastnou i prostějovští radní.

„Křižovatka je nešťastně navržená, je pozůstatkem socialismu. Je to ještě takové klasické řešení, které je pro řidiče nevhodné. Například řidič, který jede od Dubu nad Moravou často nevidí jedoucí vozidlo. Přestože je tam ´stopka´, může jízda skončit nešťastně," informoval náměstek primátora Zdeněk Fišer s tím, že řešením by zde mohla být kruhová křižovatka, zpomalovací prahy nebo ostrůvek.

Město si na vlastní náklady nechalo pro tento úsek, který je krajským majetkem, vypracovat alespoň projektovou dokumentaci na osvětlení křižovatky.

„Kromě toho, že se zde na silnici pohybuje mnoho chodců. Osvětlení by pomohlo řidičům rozeznat nebezpečný úsek při jízdě v noci," vysvětlil náměstek s tím, že je tu také velký problém s dodržováním maximální povolené rychlosti, která je v současnosti 70 km/h.

„Mnoho řidičů tudy projede rychlostí, která jednou tolik převyšuje rychlost povolenou," poukázal na hlavní příčinu nehod Zdeněk Fišer.

Záludný vlečkový přejezd u Kostelce

Řádku nehod si vysloužila i silnice od Prostějova ve směru na Kostelec na Hané. U vlečkového přejezdu, který vede k letišti do Stichovic, hlásí policisté jen za loňský rok tři nehody, z nichž jedna měla smrtelné následky.

„Jet tudy do práce a nevědět z internetu, že tam jede vlak, možná bych se dostal do kolize, ale věděl jsem to, tak jsem si dával pozor. Pro toho, co nevěděl, že tudy občas projede vlak, to ani při pohledu na trať, která vede ´kamsi do lesa´ nemohlo napadnout. Nechápu, proč tam jednoduše nedali značku, třeba alespoň s nápisem Trať obnovena, nebo tak něco," vyjádřil se David Klapal o zřídka využívaném přejezdu.

Další problémové úseky

Problémový je i další úsek na stejné silnici, a to v místě křížení silnic Prostějov – Kostelec na Hané a Mostkovice – Smržice. Zde policie napočítala od roku 2010 do roku 2013 třináct nehod. Jedna z nich si pak vyžádala těžké zranění.

Zdánlivě přehledná je pro řidiče také křižovatka Prostějov, Dub nad Moravou, Kralice na Hané a Vrbátky. Tady si řidiči nedali loni pozor ve třech případech a následkem bylo třikrát lehké zranění a jedno těžké.

Nehodovou lokalitou je i silnice ve směru Prostějov – Olšany, kde se během tří let stalo rekordních 31 nehod, jejichž následkem bylo 22 lehkých zranění či silnice Vranovice – Kelčice, kde došlo od roku 2010 ke 12 nehodám. Při čemž jeden účastník nehody kolizi nepřežil.

Třináct nehod za poslední tři roky policisté zaznamenali také na silnici mezi Stínavou a Oklukami.