Po prostějovské MHD, linkách společnosti Veolia Transport a několika spojích FTL na Plumlovsku tak pravděpodobně přibudou další linky, na nichž bude platit zónový tarif.

„Chceme, aby v celém regionu byl systém zaveden co nejdříve a za přijatelné ceny,“ ujistil náměstek olomouckého hejtmana zodpovědný za dopravu Alois Mačák. Podle něj je to priorita Rady Olomouckého kraje. „Máme ambici, aby se tak stalo v tomto volebním období,“ upřesnil Mačák.

„Ve čtvrtek budeme na krajském úřadě jednat o připojení Němčicka do IDSOK,“ potvrdil informaci ředitel autobusové divize prostějovské dopravní společnosti FTL Jiří Hloch.

Jak řekl, předcházela tomu takzvaná optimalizace dopravní obslužnosti, která se uskutečnila přesně před rokem. Šlo o sladění dopravní nabídky s potřebami občanů. „Jednání týkající se dalších oblastí stále probíhají,“ konstatoval náměstek Mačák.

V prostějovské MHD, která se začlenila do IDSOK minulý rok, se od 1. dubna zvedne cena jízdného.

Ceny MHD se přitom zvednou v celém integrovaném systému.

„Pokud chceme tento systém plně využít, musíme sladit ceny,“ vysvětlila zdražení místostarostka Prostějova Alena Rašková (ČSSD). Výhodou IDSOK je takzvané zónové jízdné, díky němuž nemusejí cestující při přestupu platit dvakrát v jedné oblasti.

V Prostějově tato možnost funguje právě v MHD, kdy po příjezdu odkudkoli z okresu může pasažér použít cestovní doklad pro jednu jízdu v MHD. „Do budoucna chceme, aby to fungovalo i opačně,“ nechala se slyšet místostarostka Rašková.

Lidé si tak budou moci pořídit jízdenku na MHD, která jim umožní volný pohyb v celé prostějovské zóně. V linkovém autobuse z Prostějova by tedy už neplatili.