Nečekané nepříjemnosti zažil Josef Franc z Prostějova při kupování týdenní dovolené na Mallorce. Přes prostějovskou cestovní agenturu Mika Tour si objednal zájezd na konec srpna u Cestovní kanceláře Fischer.

Bankovním převodem přes zaměstnavatele uhradil částku téměř čtyřiceti tisíc korun na účet cestovní agentury a těšil se spolu s manželkou na dovolenou. Mika Tour však CK Fischer nezaplatila a stále jí dluží část peněz.

MÁTE PODOBNOU ZKUŠENOST. PODĚLTE SE O VÁŠ NÁZOR V DISKUSI POD ČLÁNKEM

Za dovolenou zaplatili bezmála čtyřicet tisíc

Na Mallorku manželé odletěli jen díky přímé komunikaci s cestovní kanceláří. Dovolená stála 39 120 korun.

„Na dovolenou jsme málem neodletěli, protože cestovní agentura Mika Tour neposlala peníze, které jsme jí zaplatili, Cestovní kanceláři Fischer,“ vysvětlil Josef Franc z Prostějova. A dodal:

„Díky komunikaci přímo se zástupci CK Fischer, jsme nakonec v pořádku odcestovali.“

Dohadování a machinace

Na začátku července sepsal v agentuře Mika Tour cestovní smlouvu na zájezd na Mallorku v termínu od 22. do 29. srpna s odletem z Brna.

Na dovolenou Josefu Francovi přispěl jeho zaměstnavatel, který 23. července převedl 39 120 korun na bankovní účet firmě Mika Tour. Pak začala dohadování mezi klientem, agenturou a cestovní kanceláří.

Renata Dohnalová nejprve 30. července Josefu Francovi tvrdila, že celou částku již převedla na účet CK Fischer.

Když se však znovu na cestovní agenturu Mika Tour obrátil s žádostí o vystavení potvrzení, že je celá částka 39 120 Kč CK Fischer uhrazena, dostal 5. srpna od cestovní agentury Mika Tour potvrzení, že celou částku převedli na účet CK Fischer 2. srpna.

„Zástupkyně cestovní kanceláře nám sdělila, že peníze stále nemají a na zájezd nemusíme vůbec letět,“ popsal Franc.

Dva dny před odletem stále nebyl zájezd zaplacen.

Dohodli se přímo s Fischerem

„Po dohodě jsem všechny doklady odeslal faxem přímo do centrály CK Fischer o zaplacení zájezdu, včetně potvrzení o zaplacení,“ konstatoval Franc.

Pracovnice cestovní kanceláře mu slíbila, že na Mallorku odletí.

„Letenky a vouchery jsme měli skutečně nachystané na letišti v Brně a naše dovolená, jejíž vyřizování stálo velké nervy, se nakonec uskutečnila,“ konstatoval pouze Franc.

Po zaplacení zájezdu musí cestovní agentura obratem peníze přeposlat cestovní kanceláři.

„V tomto případě tomu tak nebylo. Klient svůj zájezd zaplatil, ale cestovní agentura nám peníze neposlala. Do dnešního dne nám část peněz stále dluží,“ informoval mluvčí CK Fischer Dan Plovajko.

„Dostávali jsme zprávy, že klient stále nezaplatil. Když jsme se spojili přímo s ním, tak jsme zjistili, že on svůj zájezd zaplatil. Na našich klientech nám záleží. I když to není standardní, tak jsme problém vyřešili přímo s ním,“ vysvětlil mluvčí Plovajko.

Majitelka Mika Tour vše vidí v jiném světle

Majitelka agentury Mika Tour Renata Dohnalová vidí situaci jinak:

„Problém nastal proto, že peníze z účtu zaměstnavatele pana France přišly pozdě. Na dovolenou klient nakonec odjel.“ Agentura Mika však stále část peněz za zájezd manželů Francových dluží CK Fischer.

Po návratu podal trestní omezení

„Ukončili jsme s ní spolupráci a řešíme to dál právní cestou,“ konstatoval mluvčí Plovajko. Po návratu z dovolené Josef Franc podal na Agenturu Mika Tour trestní oznámení.

„Můžu potvrdit, že jsme přijali trestní oznámení, ale kvůli vyšetřování se nebudu k případu vyjadřovat,“ uvedla prostějovská policejní mluvčí Miroslava Trundová. Podle ní je toto první takový případ na Prostějovsku.

Velké cestovní kanceláře využívají menších cestovních agentur jako prostředníků mezi nimi a klienty. Mají tak lepší zastoupení než jen ve svých pobočkách.