Nový vlek by měl mít horní stanici o padesát metrů výše než ten současný, a končil by dvě stě metrů pod současnou spodní hranicí sjezdovky.

„Jednáme o nákupu staršího vleku. Navštívili jsme místa, kde tento typ mají, a byli jsme maximálně spokojeni. Zařízení je spolehlivé, má i pomalý rozběh, takže problém s nasedáním nečiní ani dětem," konstatoval Křeček s tím, že nový vlek by fungoval zároveň s tím současným. „Ten už ve špičkách nedostačuje," podotkl předseda Sokolů.

Od vybudování vleku si provozovatelé skiareálu slibují i vyšší návštěvnost. Otazník však visí nad financováním.

„Máme zhruba dva měsíce na rozhodnutí. Museli bychom totiž do toho jít s úvěrem. Z vlastních prostředků vlek nepořídíme a na dotační tituly jsme nedosáhli," vysvětlil Jiří Křeček. Na podobné investice bylo letos možné evropské peníze získat. Podmínka, že horní stanice vleku musí ležet v nadmořské výšce nad 610 metrů, je však nejen na Kladecku, ale i na většině ostatního území Prostějovska nesplnitelná.

Kolik za vlek? 4 miliony

Náklady na stavbu vleku by měly činit něco kolem čtyř milionů.

„Rozhodně jsme nikdy neplánovali nějakou lanovku, tam by ta částka byla nepoměrně vyšší. A na ni bychom už vůbec nedosáhli," poznamenal Křeček.

Pokud se kladečtí Sokoli rozhodnou pro úvěr, půjde pak vše ráz na ráz. „Samotné postavení trvá dodavatelsky asi tři týdny. Ale je otázka, jestli to bude letos, příští rok, nebo záměr ještě odložíme," uvažuje nad možným termínem výstavby předseda sokolů.

Mnozí z místních by oživení ruchu na sjezdovce uvítali.

„Pokud je vlek v provozu, tak to u nás určitě poznáme. Nejsou to sice závratná čísla, ale lidí chodí víc," zmínila se spolumajitelka kladecké restaurace U Římana Alena Bartošová. (pam)