S parkováním v prostějovských ulicích si řidiči kamionů příliš hlavu nelámou. Vozidla odstavují i v místech, kde to předpisy zakazují.
Příkladem bezohledného překážení v jízdě a obtěžování lidí výfukovými zplodinami je tahač s návěsem, který pravidelně parkuje v Bulharské ulici. Odstavení jakéhokoliv vozidla schopného jízdy musí přitom odpovídat zákonu o provozu na pozemních komunikacích.

Zákon: Na silnici musí zůstat pro každý směr jízdy volný třímetrový pruh

Přeměření komunikace v Bulharské ulici ukázalo, že vozovka, kde kamion vždycky od pátku do pondělí parkuje, je široká sedm metrů. Další dvě auta tedy vedle něj současně projet nemohou.

„Naše vozidlo to není. Patří firmě, která pro nás přepravuje náklad a má na autě logo naší firmy jako reklamu,“ uvedl pracovník Spedice Geyer Brno Jiří Kamerer. „Řidiče kontrolovat nemůžeme, ale dotyčnou firmu jsme už informovali,“ dodal Kamerer.

Podle průzkumu prostějovské městské policie parkují pravidelně v katastru města tři desítky nákladních automobilů. Některé nesou loga prostějovských přepravních společností. I v těchto případech však jde o smluvního přepravce.

„Žádný z našich řidičů nemá parkování mimo firemní parkoviště povoleno,“ vyjádřila se k problému ředitelka divize kamionové dopravy FTL Anna Hanáková.

Nelegálnímu parkování nákladních automobilů v ulicích může město zabránit dopravním značením a tím dát řidičům další konkrétnější podmínku pro odstavení vozidla.

„Rada města už schválila stanovení dopravního značení, které zakazuje vozidlům nad 3,5 tuny, traktorům a autobusům stát na veřejných komunikacích v době od deseti hodin večer do šesti hodin ráno,“ informoval ředitel Městské Policie v Prostějově Jan Nagy.