„Myslím, že to dobře dopadne," věří nadále Radek Rozmánek.

Ten za podpory některých starostů z okolních obcí vyzývá k omezení kamionové dopravy na silnicích podél dálnice.

Podle návrhu by tak měly z průtahů vesnic zmizet kamiony nad dvanáct tun, které si pouze krátí cestu a snaží se ušetřit na mýtném. U prostějovského dopravního inženýra Michaela Vafka však narazil.

Rozhodnutí prostějovského dopravního inspektorátu pak zdůvodnila zpráva zaslaná policejní mluvčí Miluší Zajícovou.

„Inspektorát tak rozhodl z důvodu, že obce řádně neodůvodnily žádost o zákaz vjezdu nákladních automobilů a to dokladováním intenzity dopravy v jednotlivých obcích a složením dopravního proudu především v prostoru mezi obcemi. Dále není řešena doprava nákladní dopravy automobilů z pískovny v Ondraticích a kamenolomu v Kobeřicích směrem do Prostějova. Vzhledem k rychlostem vozidel přepravujících písek či kamení nepovažujeme za bezpečné tato vozidla směrovat na dálnici D46," uvedla.

Nepochopení termínu tranzitní doprava

Radek Rozmánek toto rozhodnutí posoudil jako „nepochopení termínu tranzitní doprava". A pro Deník uvedl, že se nevzdává.

„Možná to teď po nesouhlasném vyjádření od pana inženýra Vafka bude trvat déle. Rozhodující ale bude výsledek," prozradil Radek Rozmánek, že si na nové značky klidně počká.

Čekání může ukončit Odbor dopravy na prostějovském magistrátu. Rozhodnutí však zatím žádné nevydal.

„Jak jsem zjistila, zatím rozhodnutí nepadlo. V současnosti se vede jednání s policií," uvedla mediální referentka magistrátu Anna Kajlíková. Právě Odbor dopravy v Prostějově by měl dát výsledné stanovisko, které může ale také nemusí být v souladu s tím, jaké vydal dopravní inspektorát.

Ať ale záležitost dopadne jakkoli, Radek Rozmánek se těší i podpoře ze sousedních obcí.

„Rozhodli jsme se u nás na obci, že se k panu Rozmánkovi připojíme. Aktuálně jsme však tuto záležitost nerozebírali a čekáme na nové informace," prozradila starostka Drysic Iva Marková.