„Chilská studentka zavítala do naší školy v rámci mezinárodního projektu a při svém půlročním pobytu se v podstatě stává studentkou třetího ročníku," uvedl třídní učitel 3.B Jiří Brandecký, který na škole zároveň vyučuje angličtinu.

Jael čeká týdně třicet hodin v lavicích, budoucí účetní z ní však v Prostějově nehodlají vychovávat.

„Naše škola je odborně zaměřená, ale Jael se odborných předmětů neúčastní. V jejím upraveném rozvrhu je nejvíce zastoupená angličtina, chodí na hodiny matematiky, výpočetní techniky, češtiny, španělštiny, tělesné výchovy, psaní na klávesnici, dějepisu a ekologie," nastínil studijní program Jiří Brandecký.

Zároveň dodal, že mít v lavici zahraniční studentku je něčím novým i pro vyučující. Problémem může být především jazyková bariéra.

„Její přítomnost v hodinách je výzvou pro učitele, protože musí najít způsob, jak s dívkou komunikovat, jak se jí věnovat a hlavně jak ji zapojit do výuky. Kromě angličtiny a španělštiny jsou totiž hodiny vedeny v českém jazyce, který Jael neovládá tak dobře, aby mohla dostatečně sledovat výklad v hodině. Pracuje proto se slovníkem nebo se obrací na své spolužáky, kteří jsou ochotni ji vždy poradit. Někteří naši učitelé jsou však jazykově dostatečně vybaveni, aby hodinu vedli dvojjazyčně," uvedl učitel anglického jazyka.

Zapojení chilské studentky do chodu třídy je vítaným zpestřením i pro její spolužáky.

„Mají možnost si procvičit komunikaci v angličtině a španělštině, seznámit se s kulturními zvyklostmi a odlišnostmi mimoevropské země a naučit e tyto odlišnosti respektovat," vysvětlil Jiří Brandecký a dodal, že chilská dívka zapadla do hanáckého kolektivu bez problémů.

„Studenti jí seznamují s prostředím školy a okolím a zapojili ji nejen do svého kolektivu, ale i do svých mimoškolních aktivit. Zároveň jí pomáhají s českým jazykem, protože hlavní motivací Jael pro pobyt v České republice není jen seznámení se s odlišnou kulturou, ale také snaha naučit se základům českého jazyka," uvedl třídní učitel 3.B.