„Před programem jsem nikdy necvičila, ani mě to nenapadlo. Ale teď? Když necvičím, chybí mi to, a přemýšlím, co bych proto ještě mohla udělat. Nikdy dřív mě ani nenapadlo vzít si gumu na cvičení, která mi pomáhá na bolavá záda," srovnala svůj život před a po programu vítězka Martina Thomanková.

Martina je odhodlaná v naběhnutém systému stravování a pohybu pokračovat. Prozradila také, na čem musí zapracovat.

„Mojí slabostí je pitný režim. Piji celkově málo. Hodně piju, jen když cvičím a mám žízeň. V práci pít často zapomenu, přestože vím, že je to špatně."

Ačkoli vítězka Martina málo pije, cítí se díky zvýšené aktivitě daleko lépe a má v plánu ještě nějaké to kilo „odhodit". Nejinak je tomu u Tamary Frantalové. Ta za tři měsíce programu shodila jedenáct a půl kilo. Je v pořadí druhou a jejím cílem je dostat se na váhu 70 kilogramů.

„Nejezdila jsem na kole, necvičila, a tak to dopadlo. Nikdy jsem nebyla hubená. Lehkou nadváhu jsem měla vždycky. Nejméně jsem vážila 104 kilo," vzpomínala sedmadvacetiletá Tamara. A co podle ní způsobilo, že se před třemi měsíci rafička váhy zastavila u 133 kil? „Myslím, že ta vysoká váha přišla po porodu, kdy jsem omezila pohyb. Ani jsem se zdravě nestravovala," přiznává Tamara. V současnosti je maminka dvou malých dcer pevně rozhodnutá dál bojovat s kily.

„Program mě přivedl k nordic walkingu, ve kterém budu pokračovat. Při H.E.A.T.u se ještě dost zadýchávám. Až budu mít alespoň o dvacet kilo méně, opět si jej zkusím. Celkově chci zhubnout ještě padesát kilo," řekla odhodlaně Tamara.

Úspěšně si svůj cíl splnil i soutěžící Jiří Bílek. Nestal se vítězem, ale podle svých slov je díky programu více aktivní a naučil se pravidelně jíst. Jediný muž soutěže, v minulosti mistr Československa v disku, shodil za tři měsíce devět kilo a na jedničku plnil průběžné úkoly.

„Splnil jsem si, co jsem chtěl. Dostal jsem se do stadia, kdy už nemusím hubnout, a je optimální to takto udržet. V loňském roce jsem měl 113 kilo," prozradil na sebe soutěžící Jiří. „I když jsem možná vypadal relativně dobře, což je nejspíš dáno mou výškou. Ty parametry byly nezdravé. Už jen vzhledem k tomu, že jsem byl v minulosti vrcholový sportovec (Jiří Bílek byl v roce 1976 mistr Československa v hodu diskem, pozn. red.)," dodal Jiří Bílek s tím, že se mu jednou podařilo dosáhnout váhy 119 kilo, a to už se cítil jako kulička.

Nejmenších pokroků v průběhu programu dosáhla Jana Zaorálková. Ačkoli skončila poslední, nesmutní, ba naopak je ještě více odhodlaná bojovat se svou váhou.

„Nakonec šla celkově dolů jen dvě kila. Proces redukce je u mě pomalejší, což je dáno i mým směnováním v práci. Vím ale, že musím vydržet. V březnu jsem začala chodit na H.E.A.T, který mě začal bavit a snažím se jej cvičit pravidelně. Myslím, že má na mě největší efekt," nechala se slyšet soutěžící Jana.

„Mé tělo zažívá skutečně velké výkyvy, což je problém. Jednou jsem v práci pět dní na noční, pak přijde víkend, a pak mám zase pět dní úplně jinou směnu," dodala Jana, která v práci občas tráví i 16 hodin.

Přes počáteční obavy, jak budou soutěžící spolupracovat, je s výsledkem programu spokojená i trenérka Ilona Pánková. „Jsem přesvědčená, že všichni čtyři budou v tom, co jsme začali, pokračovat. Řekla bych, že mají všichni zažitý nordic walking i H.E.A.T," uzavřela trenérka programu Ilona Pánková, která se nebrání ani dalším setkáním se soutěžícími. 

Jiří Bílek 

55 let, dočasně Brandýs nad Labem, rozpočtář stavebních projektůJiří Bílek

Výška: 184 cm

Hmotnost: 93 kilo

Tuk v %: 21, 2 %

Tuk v kg: 19, 7 kg

Netučná hmota: 73, 3 kg

Svalová hmota: 70, 1 kg

BMI: 27, 5

Doporučená hmotnost: 85, 8 – 94, 8 kg

Jiří zhubnul během tříměsíčního programu celkem 9 kilo a má o 1, 3 kilo více svalové hmoty. Nestal se sice vítězem programu, ale plnil na jedničku jednotlivé úkoly, za které jej trenérka Ilona Pánková odměnila například činkami na cvičení, pánskou kosmetikou a nutno dodat, že Jiří si díky svým drobným průběžným výhrám vysloužil také třeba masáže nebo overball. Bývalý atlet, který v roce 1976 vyhrál Mistrovství Československa v disku, jak říká, dal svému životu opět řád a změnil způsob stravování. Gratulujeme!

Čtvrteční jídelníček

Snídaně: 6:15 cereální rohlík, pomazánka

Svačina: 9:15 jogurt, pečivo

Oběd: 12:00 kuřecí kung pao s rýží

Svačina: 14:30 bageta s tvarohovou pomazánkou

Večeře: 18:00 kuřecí plátek, opečené brambory, zeleninový salát

Jana Zaorálková

38 let, Prostějov, inspektorka kvalityJana Zaorálková

Výška: 163 cm

Hmotnost: 84, 0 kg

Tuk v %: 38, 3 %

Tuk v kg: 32, 1 kg

Netučná hmota: 51, 9 kg

Svalová hmota: 49, 1 kg

BMI: 31, 6

Jana zhubla celkově téměř dvě kila a nabrala necelá tři kila svalové hmoty. Absolvovala program s nejmenšími pokroky a skončila na čtvrtém místě, ale každý pokrok se počítá. Jana slíbila, že bude, i přes náročné směnování v práci, pokračovat v dobře naběhnutém zdravém životním stylu. Blahopřejeme i za tyto úspěchy!

Čtvrteční jídelníček

Snídaně 1: 4:45 houska s lučinou,

Snídaně 2: 7:00 pečivo, gervais, zelenina

Oběd: 11:30 kuřecí maso, těstoviny

Svačina: 15:00 jogurt, banán

Večeře: 18:00 filé na másle, brambor, zelenina

Martina Thomanková

45 let, Prostějov, referentka reklamacíMartina Thomanková,

Výška: 160 cm

Hmotnost: 91, 2 kg

Tuk v %: 39, 0 %

Tuk v kg: 35, 6 kg

Netučná hmota: 55, 6 kg

Svalová hmota: 52, 8 kg

BMI: 35, 6

Martina během tří měsíců dostala dolů 11, 7 kilo a došlo u ní k nárůstu svalové hmoty o 2, 3 kilo.

Její pokroky byly největší ze všech čtyř statečných.

Nyní říká, že bez pohybu nemůže existovat.

Blahopřejeme!

Čtvrteční jídelníček

Snídaně 7:00 tmavý chléb s ramou a kuřecí šunkou, rajče

Svačina: 9:00 banán

Oběd: 12:00 kuřecí maso s bramborem, zeleninový salát

Svačina: 15:00 nudlová polévka

Večeře: 19:00 chléb s máslem, rajčetem a cibulkou

Tamara Frantalová

27 let, Bedihošť, pracovnice obecního úřaduTamara Frantalová

Výška: 160 cm

Hmotnost: 121 kg

Tuk v %: 46, 1 %

Tuk v kg: 55, 9 kg

Netučná hmota: 65, 5 kg

Svalová hmota: 62, 2 kg

BMI: 47, 4

Tamara během programu zhubnula o 11, 5 kilo a se svými pokroky skončila v redukčním programu na druhém místě.

Nyní je plně odhodlaná pokračovat v tom, co úspěšně začala.

Jejím cílem je dostat se na 70 kilo.

Držíme palce!

Čtvrteční jídelníček

Snídaně: 5:00 termix s rohlíkem, pomeranč

Svačina: 9:00 banán

Oběd: 11:45 dva krajíce chleba s tuňákovou pomazánkou, rajče

Svačina: 15:00 zeleninový salát (rajče, okurek)

Večeře: 18:00 chléb s florou light a vařené vejce

Za odměnu Ženské osazenstvo za výdrž a odhodlání v pátek nalíčila kosmetička Iveta Spoustová. Společnost Sedco nakonec „čtyři statečné" odměnila podložkami a gumami na cvičení, expandéry, potítky, overbally nebo posilovacími činkami. Nechyběly ani kosmetické balíčky nebo poukazy na ošetření pleti a líčení či masáže ve studiu Harmonie.

Partneři soutěže

Logo

Logo

Logo

Logo

Logo