Obyvatelé domu totiž zpočátku nešetřili stížnostmi.

„Bydlíme přímo nad restaurací a vadí nám hluk. Doufala jsem, že se časem situace uklidní, ale nezměnila se," uváděla v dubnu jedna z obyvatelek budovy, Romana Kaprálová. Ta si stěžovala i na nedodržování pracovní doby.

Od té doby uběhlo více než půl roku, v některých věcech se ale moc nezměnilo. Byť nynější obyvatelé domu chválí provozovatele za to, že pracovní dobu v současnosti dodržuje.

Jiní lidé už to ale posoudit nemůžou - Romana Kaprálová se totiž v důsledku hluku rozhodla odstěhovat.

"Nejsem spokojená s tím, jak provozovatel s městem situaci řešili," uvedla na konci října pro Deník.

Památkáři nepovolí odhlučnění

Právě město je totiž majitelem budovy, kde místo oděvů vznikla koncem loňského roku pobočka restaurací Pilsner Urquell Original. Konkrétně ho má na starosti Domovní správa Prostějov. Právě ta dosud řešila hlučnost prostor restaurace.

"Provozovatel má stanovené podmínky, za jakých může fungovat. Nyní nás požádal o další měření hluku, které proběhne příští týden," uvedl ředitel správy Vladimír Průša.

Připustil ale, že i přes některá opatření život nájemníků přesto bude částečně provozem restaurace narušen.

"Ve chvíli, kdy je pod bytem restaurace, není situace nikdy ideální," poznamenal.

Během prvních měsíců se snažila o alespoň částečné odhlučnění budovy část nájemníků.

Proti některým plánům stavebních úprav ale stáli památkáři - budova je totiž historickou stavbou z počátku 20. století.

„Památkáři nepovolí odhlučnění stropů uvnitř restaurace. Provozovatel ke kolaudaci má podmínku doložit měření hladin hluku kterým bude prokázáno splnění limitů hluku,“ uvedla za krajskou hygienickou stanici Zuzana Bartošová.

Připomněla ale, že zkušební doba stále běží, i když se blíží její konec.

Podle dostupných informací se jedná o rok, po němž má být fungování restaurace vyhodnoceno.

"Nejde o spor, řešíme to"

Její provozovatelé jsou nyní částí obyvatel chváleni, že se snaží proti hluku něco dělat. A zároveň už dodržují ve větší míře otevírací dobu.

Stížnosti na hluk však pokračovaly a pokračují, ať už kvůli klimatizaci či špatnému odhlučnění a tedy hlasitým ránám při úklidu po pracovní době.

Označení určitých neshod provozovatele s nájemníky za spor se ale jeden z nich, Radim Švec, brání.

"Nejedná se o spor. S paní situaci aktivně řešíme," zdůraznil muž, který se dále k záležitosti odmítl vyjadřovat.