"Správa železnic počítá s nahrazením stávajícího přejezdu ve Vrahovické ulici. Plánujeme ho v rámci celkové rekonstrukce železniční stanice Prostějov hlavní nádraží, jejíž realizaci předpokládáme zahájit v roce 2024," informoval Deník mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Zapáchající tunel vzbuzuje odpor.

"Projít tím podchodem chce kus osobní odvahy i ve dne. V noci bych tam nešla nikdy. Když prší, je tam po kotníky vody, ve které navíc plavou výkaly. Navíc nikdy nevíte, koho tam zrovna potkáte," vyjádřila se k podchodu pod přejezdem ve Vrahovické ulici Hana Slezáková.

Trio mladých prostějovských policistů obdrželo medaile primátora za záchranu lidského života 23. prosince 2021. 12.1. 2022
Zachránili život prodavači kaprů. "Byl to velký adrenalin," popisují policisté

Místo podchodu podjezd

Podchod přestane strašit. Cestující i chodci se mohou těšit na moderní prostředí.

"V rámci stavby dojde mimo jiné k vybudování nových nástupišť s mimoúrovňovým a bezbariérovým přístupem a ke zrušení stávajícího podchodu a železničního přejezdu ve Vrahovické ulici. Nahrazeny budou podjezdem, včetně rekonstrukce dotčené části ulice a přilehlých komunikací. Příprava stavby je nyní ve fázi územního řízení," potvrdil Gavenda.

Úprav se dočká i další přejezd.

"Jednám s vedením Správy železnic o rozšíření železničního přejezdu u rybníčku," poskytl další informaci náměstek primátora Jiří Rozehnal s tím, že po skončení rekonstrukce hlavního nádraží přijde na řadu místní nádraží.

"Zde se počítá s rekonstrukcí kolejiště a výstavbou nových nástupišť s bezbariérovým přístupem. Práce by podle současných předpokladů měly probíhat v letech 2025 a 2026," upřesnil Rozehnal.

Budova prostějovského místního nádraží - 13.1. 2022
Místní nádraží? Bude chátrat další dva roky. Chce jej město, zájem má i milionář

PROSTĚJOV, HLAVNÍ NÁDRAŽÍ
První vlak přijel do Prostějova 1. července 1870. Stavbu trati a pozdější provoz zajišťovala Moravskoslezská severní dráha. Od roku 1908 obsluhovala stanici jedna společnost - Císařsko-královské státní dráhy (kkStB), po roce 1918 pak správu přebraly Československé státní dráhy. Původní staniční budovy byly poničeny na sklonku II. světové války leteckými nálety a byly nahrazeny současnou budovou. Ta byla postavena v letech 1947-1952 podle návrhu architekta Jaroslava Otruby. Komplexu budov dominuje prostorná odbavovací hala, na jejím vnějším štítu po levé straně je umístěna plastika od olomouckého sochaře Vladimíra Navrátila. Zdroj: wikipedia