Nejprve od 4. března načas uzavře Brněnská ulice.

Od téhož dne však na půl roku nebude možné jet ani po mostě přes dálnici nedaleko Žešova. Výsledkem tak bude nejen uzavírka pro automobily, ale taktéž pro autobusy.

„Most bude uzavřen pro veškerou dopravu, to znamená také pro cyklisty a pěší. Dále bude uzavřena silnice od mostu směrem na Výšovice až za křižovatku se silnicí od Pivína. Příměstskou dopravu není možno z technických důvodů zabezpečit,“ informoval vedoucí Odboru dopravy Magistrátu města Prostějova Miroslav Nakládal.

"Není dořešená koordinace prací"

Nejen pro řidiče, ale také pro cestující to znamená komplikovanější jízdu do práce či do školy. Rekonstrukce vozovky by se měla dotknout čtyř linek směřujícíc přes Výšovice do Němčic nad Hanou.

Po komplikacích s novými autobusovými jízdními řády, které i v Němčicích vedli k velkému nesouhlasu od cestujících, tak jde o další problém pro ně. S čerstvě oznámenými podrobnostmi uzavírky se ale potýkají i samosprávy.

"Jsem ráda, že silnice projde opravou," uvedla starostka Němčic Ivana Dvořáková.

"Méně nadšená jsem z toho, že není dořešená koordinace prací. Doteď často obce nemají harmonogram oprav," upozornila starostka.

Přitom přesná data oprav společně s objízdnými trasami jsou v případě brzy opravovaného hlavního tahu spojující Prostějov s jihem okresu klíčové. Zejména v úseku Prostějov-Výšovice je o možné objízdné trasy nouze.

Hlavní fáze začne na Apríla

Jak pak potvrzuje slova Ivany Dvořákové Jiří Hloch z autobusové společnosti FTL, o informace taky.

"Zatím jsme nedostali časový harmonogram chystaných prací. Nyní reagujeme jen na uzavření mostu u Žešova. V důsledku toho budou linky Žešov míjet a jezdit přes Určice," uvedl Hloch s tím, že cestující v důsledku musí očekávat zpoždění.

Hlavní fáze oprav však začne až 1. dubna. Tehdy se stanou neprůjezdnými kilometry dlouhé úseky silnice mezi Žešovem a křížením silnice k Pivínu.

Opravou by tak měla projít silnice, po níž projíždí půltucet příměstských linek, tisíce řidičů a přes léto také nemálo cyklistů, kteří při cestě ve směru na Němčice nemají jednoduše žádnou jinou alternativu k silnici, kde se rok co rok množí díry, drolí se krajnice a zejména v zatáčkách je plná vyboulenin a hrbolů.

"Rekonstrukce musí proběhnout, to je bez diskuze," říká Ivana Dvořáková.

Celkové náklady? Čtvrt miliardy

Silnice, které se stavební martyrium má dotknout, je krajskou cestou druhé třídy číslo 433 začínající v Prostějově a končící v Morkovicích-Slížanech na Kroměřížsku.

Před lety prošlel rekonstrukcí psek od křižovatky k Pivínu po Němčice nad Hanou, v dobrém stavu je taktéž další úsek na Prostějovsku v okolí Mořic. Nicméně o rekonstrukci zbytku komunikace se mluví už dlouhé roky.

"Práce budeme financovat i s pomocí dotace. Celkové náklady budou 221 milionů korun. Stavební akci plánujeme zakončit do letošního září," oznámila mluvčí hejtmanství Eva Knajblová.