Dlouhé fronty, několikahodinové čekací doby a neustálé vypisování formulářů. Tomu všemu by měl být na odboru dopravy prostějovského městského úřadu konec. Prostějované by v budoucnu neměli komplikovaně vypisovat nejrůznější tiskopisy, čímž se má procedura registrací motorových vozidel, vydávání značek, řidičských průkazů a dalších administrativních úkonů urychlit. Podle vedoucího odboru dopravy Miroslava Nakládala se čeká na speciální počítačový program.

„V praxi by to znamenalo, že by lidé místo zdlouhavého vyplňování řady formulářů přišli přímo za úředníkem, který by si přímo do počítače zapsal jejich základní údaje a také informace o vozidle,“ uvedl Nakládal s tím, že všechno má nyní v kompetenci ministerstvo dopravy. „Na něm záleží kdy a jakým způsobem toto zjednodušení zavede. Případným změnám jsme nakloněni, chceme, aby se situace u nás zjednodušila,“ podotkl Miroslav Nakládal.
Ministerstvo dopravy podle svých zaměstnanců pracuje na tom, aby se fronty díky softwarovému vybavení u přepážek zkrátily. „Hodláme zefektivnit komunikaci mezi úřadem a občanem. Přispělo by k tomu také podávání žádostí elektronickou poštou,“ sdělila Ivana Jelínková z tiskového oddělení ministerstva dopravy. Na otázku, jestli se žadatelé úplně vyhnou formulářům a kdy, však neodpověděla.

Zjednodušení administrativy by lidé čekající na odboru dopravy uvítali. „Je to hrůza. Jsem tu od devíti hodin a přede mnou je tak dvacet lidí. Úřednice dole v recepci mi rovnou řekla, že si můžu klidně na hodinu někam odskočit. Vzala jsem si tedy lístek s číslem a šla nakoupit do nedalekého supermarketu. Kdyby úřednice zapisovaly naše údaje do počítače samy, bylo by to určitě rychlejší,“ uvítala by změnu Tereza Kotková z Prostějova.