Současně však reptají proti výstavbě nové kruhové křižovatky a plánované jižní obslužné komunikace. Chodci navíc s nevolí pohlížejí na řidiče, kteří se městem řítí rychlostí vyšší, než je povolená.

Jízdu ve městě monitorují čtyři informační radary, jeden mobilní a jeden přístroj pronajatý společností Czech Radar. Ten sleduje průjezd vozidel na červenou a jejich rychlost na Přikrylově náměstí, které je součástí vnitřního okruhu. „Zařízení funguje téměř dva roky a řidiči o něm vědí. Díky tomu klesl počet přestupků v tomto místě o 30 procent,“ uvedl vedoucí odboru dopravy Miroslav Nakládal.

Radary se někdy nestačí divit

Mobilní radar využívají policisté asi dvakrát týdně v úsecích, kde nemohou odstavit auto s měřící technikou. Nad dálnicí u Žešova jím zaměřili v místě s omezenou rychlostí na čtyřicítku řidiče jedoucího 92 kilometrů v hodině.
Nejfrekventovanějšími ulicemi města jsou výpadovky na Olomouc a Plumlov. Týdně jimi v jednom směru projede až 50 tisíc vozidel, některá bezmála rychlostí 170 kilometrů.

Ale ani v centru města si řidiči s bezpečnou jízdou příliš hlavu nelámou. Palackou ulicí se v nočních hodinách šofér řítil skoro stočtyřicetikilometrovou rychlostí, vyletěl ze zatáčky, srazil dopravní značku a naboural do plotu parkoviště hotelu Grand.
Místem, kde se řidiči naopak plouží hlemýždím tempem, je bezprostřední okolí železničního přejezdu v Olomoucké ulici.

„Silnice je tu zalátaná a hrozně hrbolatá. Je jedno jestli jedu po kraji nebo středem, dírám se stejně vyhnout nedá,“ prohlásila Marcela Zaoralová.
Od září roku 2005 využívají řidiči takzvanou severní obslužnou komunikaci. Ta jim umožnila vyhnout se centru a křižovatkám se světelnou signalizací v oblasti mezi Kosteleckou a Plumlovskou ulicí. Na ni by měl navázat obchvat v jižním kvadrantu města a propojit Plumlovskou ulici s výpadovkou na Brno. S tím souvisí probíhající výstavba pětiramenné kruhové křižovatky na styku ulic Holandská, Anglická a Anenská.

Prostějov: město rondelů

„Prostějov je město rondelů. Neznám srovnatelně velké město, které by mělo tolik kruhových křižovatek jako my. A mít ji přímo pod okny i s vnějším okruhem, to mě tedy vůbec netěší,“ zlobil se nejmenovaný otec rodiny.
S vybudováním vnějšího okruhu, který by eliminoval dopravní ruch v centru, počítali radní už v roce 1948. Tehdy ale na okrajích města nestála sídliště a plánované trasy vedly v dostatečné velké vzdálenosti od rodinných domků.

„Dnes už jižní obslužnou nelze vést jinak, než poblíž obytných bloků,“ poznamenala Mluvčí prostějovské radnice Jana Gáborová.