„Zanedbané silnice jsou majetkem Olomouckého kraje, který nechce cesty opravovat, dokud nebudeme mít kompletně zavedenou kanalizaci. Takovou investici v hodnotě více než deseti milionů korun si naše obec s ročním rozpočtem šest milionů nemůže dovolit," posteskl si starosta Bohuslavic Roman Jedlička s tím, že tato patová situace trvá už několik let.

„Je to uzavřený kruh. Chtěli bychom například opravit chodníky, ale nemáme žádný záchytný bod, pakliže nevíme, jak bude vypadat silnice za několik let," vysvětlil starosta.

Na špatnou kvalitu cest doplácí nejvíce lidé, kteří musí dojíždět za prací.

„Už začínáme přemýšlet, že si pořídíme vznášedlo," usmál se s nadsázkou obyvatel Bohuslavic Miroslav Slouka a pokračoval.

„Dojíždím každý den a netrápí to pouze mě. Každodenní jízdou degraduje celý automobil. Nejhorší je to vždycky po zimě, kdy jsou výmoly největší. Silničáři se sice snaží a zalepují díry, ale v tomto případě to už nemá cenu," okomentoval situaci na místních silnicích Miroslav Slouka.

Látání největších výmolů

Silničáři mají při opravách vozovky jen velmi omezené možnosti, přesto každým rokem pravidelně vyjíždí zalátat ta nejhorší místa.

„Je to záležitost kraje, nikoliv naše. Po zimní údržbě vždy vyjíždíme zalepit největší díry a posléze i ty malé. To je vše, co pro to můžeme udělat," vysvětlil vedoucí konických silničářů Petr Walter.

Vedení Olomouckého kraje však v letošním roce žádné opravy silnic na Konicku nechystá.

„Na letošní rok není v plánu žádná akce, týkající se oprav pozemních komunikací v této oblasti. Ale máme ve fázi příprav dvě projektové dokumentace na druhou etapu opravy cesty v Horním Štěpánově a na opravu silnice mezi Ludmírovem a Dětkovicemi," uvedla mluvčí Olomouckého kraje Kamila Navrátilová.

Na špatném stavu silnic se podílí také řidiči kamionové dopravy, kteří kvůli zavedení mýtného sjíždí z dálnice na silnice nižších tříd.

„Zkoušeli jsme už několikrát kontaktovat kraj, aby se pustil do opravy vozovky, avšak marně. Prosili jsme alespoň o vyfrézování hrbolů na silnici, protože přes ně dennodenně projíždí kamiony a otřesy jsou tak silné, že tím trpí i okolní budovy," popsal situaci v sousedním Laškově místostarosta Pavel Spáčil s tím, že prosba o vyfrézování leží na krajském vedení už třetím rokem.