„To snad není pravda. S velkou slávou otevřeli jižní spojku a pak zavřou Okružní,“ vztekal se řidič Petr. Nebylo mu to však nic platné a musel kličkovat po objížďce zpátky do centra.

Podobný osud čeká všechny motoristy až do konce října. Do té doby budou stavbaři budovat kanalizační šachtu v těsné blízkosti kruhového objezdu.

„Bohužel není možné vyřešit situaci jinak. Šachta je přímo v prostoru přechodu pro chodce a kdyby ji objížděla nákladní auta, tak na kruhovou křižovatku na Brněnské nevjedou. Brání jim v tom středový ostrůvek, křižovatka prostě na to není dimenzovaná,“ vysvětlil policejní dopravní inženýr Michael Vafek.

Okružní je tedy uzavřena až po křižovatku s Bulharskou, po které musí řidiči k drozdovickému rybníku a potom po Žeranovské na Poděbradovo náměstí. Odtud pak mohou najet na Brněnskou.

V listopadu se vrátí do akce semafor

Práce v bezprostřední blízkosti kruhového objezdu by měly být hotové do konce října. Pak se na Okružní vrátí semafory. Od konce listopadu už by pak měl úsek mezi Určickou a Brněnskou být volně průjezdný.

Práce na Okružní jsou jen jednou etapou akce za několik desítek milionů korun.

„Jde o nové stoky pro celý jižní kvadrant. Ty budou zachycovat odpadní vodu z plánované výstavby v této oblasti, ale hlavně uleví přetíženým starým stokám,“ uvedl ředitel společnosti Vodovody a kanalizace Prostějov Pavel Řepka. Se stavbou na Okružní však vodaři zdaleka celý projekt nekončí.

„Je to jen jedna část. V okolí jižní spojky už je hotovo, až skončíme tady, budeme se posouvat dál, kolem Kauflandu až ke Kralické,“ uvedl ředitel Řepka.

Řidiči využívající Okružní ulici se tak budou muset do budoucna obrnit trpělivostí. Dobrá kanalizace je totiž pro rozvoj bytové výstavby v Prostějově nezbytná.