Projekt v nejbližších měsících provoz na D46 neomezí, stavaři se budou věnovat přípravným pracím mimo dálnici. Celá akce by měla trvat dva a půl roku.

Stavba šaten prostějovského zimního stadionu, 19. srpna 2020
Jak pokračuje diskutovaná přístavba prostějovského zimáku? Podívejte se

Dávné výjimky z norem

Řidiči užívající hanáckou dálnici mezi Prostějovem a Olomoucí znají dobře nešikovně řešený sjezd Prostějov - střed. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se problematický úsek rozhodlo řešit.

"Původní výstavba dálnice D46 na trase Vyškov - Olomouc byla doprovázena výjimkami z norem ve formě možnosti provozu navzdory chybějícím připojovacím a odbočovacím pruhům. Připojení a odbočení se dělo pomocí připojovacího, respektive odbočovacího klínu. Řešení aktuálně nevyhovuje předpisům odpovídajících intenzitě provozu," komentuje Miroslav Mazal, mluvčí ŘSD a dodává: "Při posledním sčítání dopravy využívalo prostějovskou dálnicí 30 500 aut všech kategorií denně."

Hustota provozu zejména v dopravní špičce prakticky neumožňuje po sjezdu z D46 odbočení směrem do centra města.

"Ten sjezd není opravdu optimální. Chybí tam odbočovací pruh, pak na křižovatce kolikrát čekáte několik minut a modlíte se, aby někdo města nejel příliš rychle, když už tam vjedete," zamýšlí se nad záludnou křižovatkou Hana Burešová, jezdící do Olomouce denně za prací.

ZÁKAZ. Stezka je dávno hotová, ale oficiálně se na ni nesmí ani vstoupit. Foto: Deník/Zdeněk Vysloužil
U Mostkovic mají cyklostezku, ale jezdit se po ní nesmí. Kde je zakopaný pes?

Nové pruhy i most 

Plánovaný projekt by měl výrazně zvýšit bezpečnost.

"Dojde na vybudování připojovacího a odbočovacího pruhu, demolici nosné konstrukce stávajícího mostního objektu o třech polích a počítáme s vybudováním nového mostního objektu, který bude rozšířen oproti stávajícímu stavu. Dále bude zhotoveno sedm vodohospodářských objektů, devět elektrorozvodných objektů, ochrana plynovodu, a také zajištění protihlukové stěny," potvrzuje Miroslav Mazal.

V projektu za 196 milionů korun se počítá se zřízením odbočovacích pruhů pro větve Vyškov - Prostějov 2 a Olomouc - Prostějov, dále připojovacího pruhu pro větev Prostějov - Vyškov. Přídavné pruhy jsou navrženy do šířky 3,25 metru.

"Staveniště bylo předáno ve středu 19. srpna. Následovat budou přípravné práce jako přeložky inženýrských sítí nebo dokumentace. Hlavní etapa budování pruhů nastane v příštím roce, do té doby řidiči mohou počítat s plynulým provozem bez omezení na dálnici D46," uzavírá Miroslav Mazal.