„Trasy začnou stavbaři budovat nejspíš příští rok. Důvodem je jejich cena. Přijdou na miliony a město se na ně bude snažit získat evropské peníze,“ sdělil Antonín Zajíček, vedoucí odboru rozvoje a investic.

První stezka, která povede biokoridorem Hloučela mezi stájí Cavalo a Tichou ulicí, bude dlouhá dva kilometry.

„Její povrch bude živičný, tedy vhodný i pro jízdu na kolečkových bruslích,“ sdělil Zajíček s tím, že stejný povrch se plánuje i pro druhou trasu.

Od Splávku až do Mostkovic

„Ta bude začínat u občerstvení Splávek v Domamyslicích a skončí na začátku katastru Mostkovic,“ konstatoval.

Na přehradní hráz v Mostkovicích, místo oblíbené výletníky, je to však ještě notný kus. Protáhnou stavbaři stezku až sem?

„V pondělí ráno nám přišla studie s návrhem variant, kudy bychom mohli trasy v našem katastru vést. Prodiskutujeme ji na zastupitelstvu,“ reagoval Jan Dočkal, starosta Mostkovic.

Zmínil se, že cyklostezky se budou muset v obci vypořádat jak s úzkými uličkami, tak potoky.

„Musíme tento problém řešit stejně jako otázku financování a výkupy půdy,“ poznamenal Dočkal.

Prostějovští cyklisté se na nové trasy těší

Prostějované by kompletní trasy pro bruslaře a cyklisty uvítali co nejdříve a těší se na ně.

„Bravo! Jsem cyklistka, tento záměr vítám. Jen jsem zvědavá, jak budou k sobě bruslaři a kolaři ohleduplní,“ vyjádřila se ve webové diskusi na stránkách Prostějovského deníku žena podepsaná jako Ptack.

Další diskutér, Krejčíř, píše:

„Vynikající záměr! Díky za cyklisty i bruslaře.“

Opravte asfalt u přehrady, zníz diskuse

Povodí Moravy pak vzkázal, aby na hrázi plumlovské přehrady položilo nový asfalt.

„Je v katastrofálním stavu,“ míní.

Některým diskutujícím však živičná trasa v biokoridoru vadí. Uvítali by raději mlatovou, která je ekologičtější.