Například vedení Konice uvažuje o převzetí iniciativy a Obecně prospěšná společnost Romže zase uvažuje nad změnou v plánech. Cyklistům však zatím nezbývá, než jezdit po silnicích.

Nejkratší a zároveň nejméně frekventovanou cestou pro ně zůstává trasa přes Lešany, Zdětín, Ptení a Stražisko. Cyklisté i bruslaři by však možnost výletů bez aut v lokalitě uvítali.

„Myslím si že cyklostezka by se tam hodila. Třeba já hodně ráda sportuji a na in-line brusle a kolo bych cyklostezku dost využívala a nejen já, určitě i pro pěší je to dobrý nápad," řekl například Michaela Kalmanová.

Podobný názor zastává také Radim Götz.

„Tím směrem jsem jel před nějakou dobou, po stezce jen po Kostelec. Prodloužení směr Bělecký mlýn a Stražisko by uvítalo hodně lidí, to je bez debat," mínil.

Podél řeky Romže

Oba sportovce mohly potěšit dřívější plány Obecně prospěšné společnosti Romže. Její plány na vybudování cyklostezky se však zatím neuskutečnily. Že projekt není zapomenutý však ujišťuje člen představenstva společnosti Jan Vařeka.

„V původním rozsahu by se určitě nerealizoval. V souvislosti s novými dotačními tituly by se však mohlo začít něco dělat. Představa je docela jasná, cesta by vedla převážně po levém břehu říčky," uvedl Jan Vařeka, který je zároveň ředitelem pily ve Ptenském Dvorku. Také nedaleko tamního areálu by nová stezka vedla.

Podle Jana Vařeky je hned několik možností, jak se do stavby pustit. Zmiňuje jak současnou společnost Romže, tak i nový subjekt. Nad možnostmi uvažuje i starosta Konice František Novák.

„Budeme se zabývat cyklistickou dopravou v oblasti. Existuje plánek s připravovanými trasami a ta spojující Kostelec s Konicí je zde také. Už probíhají určité přípravy směrem od našeho města," vyjádřil se k projektu starosta města.

Zároveň však dodává, že existuje kolem trasy jedna nejasnost. „Není zatím jasné, jak to bude s podílem na stavbě. Spíše to vypadá, že bude Konice zčásti budovat po své linii," řekl František Novák.

Problémy, které se řeší

Cyklostezku původně plánovala Obecně prospěšná společnost Romže. Krajský úřad však na přelomu let 2012 a 2013 zjistil porušení rozpočtové kázně ve výši necelých dvou milionů korun. Společnost navíc nesdružovala všechny obce, kterých by se stavba stezky týkala.

„Pro výstavbu stezky byla založena obecně prospěšná společnost Romže, do které měly vstoupit obce, přes které stezka měla vést. Nikomu ale nepřekáželo, že obce nacházející se uprostřed stezky, Hluchov a Bílovice – Lutotín, do projektu vůbec nevstoupily. Od samého začátku tak už logicky stezka nemohla být v této lokalitě vystavěna, protože se jedná o zvláštní typ místní komunikace ve vlastnictví obce, která následně zajišťuje její správu a údržbu," zaslal své vyjádření majitel hotelu Bělecký mlýn Richard Benýšek.

To by se ale podle Jana Vařeky mělo změnit.

„V Bílovicích-Lutotíně se změnilo vedení obce a třeba jeho náhled na cyklostezku podél Romže nebude tak kritický," uvedl.

Starosta obce Miroslav Hochvald jeho slova potvrdil.

„Jsem zastáncem cyklostezky. Byla by přínosem nejen pro trávení volného času, ale také pro snazší dopravu a navíc spojení našich dvou částí vesnice," sdělil.

„Ze společnosti Romže už mě kontaktovali, zatím jsme se ale nesešli," dodal starosta.