„Peníze se budeme snažit získat především ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ uvedl starosta Morkovic-Slížan Pavel Horák. Předpokládá, že ještě do konce roku budou na dotčené pozemky podepsány se Správou železniční a dopravní cesty kupní smlouvy.
„Firma, která zvítězila ve výběrovém řízení, začne v lednu rozebírat kolejiště. V květnu práce dokončí a stavbaři pak začnou s vlastní realizací cyklostezky. V provozu by měla být do dvou let,“ nechal se slyšet starosta. „Hotová trasa bude široká dva metry, dlouhá jedenáct a půl kilometru a bude mít živičný povrch,“ doplnil s tím, že při zahájení stavby pomohou peníze získané z prodeje kolejnic.
Z Hané až do Chřibů
V místech křížení se stávajícími účelovými a místními komunikacemi vzniknou středové ostrůvky, které znemožní automobilům vjíždět na cyklostezku.
„Chceme, aby se lidé z rovinaté Hané dostali do chřibských lesů a naopak,“ shrnul myšlenku zajímavého projektu, který z nepoužívané železniční cesty učiní cyklotrasu, starosta Nezamyslic Jiří Doubrava.
Stezku však uvítají nejen cykloturisté. Jako potřebnou ji vidí i policisté. „Takové trasy jednoznačně přispívají k bezpečnosti silničního provozu,“ prohlásila již dříve prostějovská policejní mluvčí Alena Nědělníková.