„Je to skvělá myšlenka. Cyklobusy využívám každoročně. Jezdím s nimi zhruba desetkrát za rok. Letos jsem však ještě bohužel neměl čas. Měl bych ale jednu malou připomínku. Již několikrát se mi stalo, že jsme vozík brzy zaplnili a někteří museli po svých,“ poznamenal vášnivý cyklista Tomáš Štefek.

Provozovatel cyklobusů FTL a.s. však zatím s rozšířením nabídky nepočítá.

Spoje se zatím rozšiřovat nebudou

„Je pravdou, že občas nemůžeme přepravit všechny zájemce, se zavedením dalších spojů ale zatím nepočítáme. Musely by si je objednat obce. Linka je součástí dopravní obslužnosti kraje. V pracovní dny hradí provoz krajský úřad, o víkendech obce,“ vyjádřil se ředitel autobusové divize Jiří Hloch.

Letošní zájem je podle něj oproti loňsku prozatím slabší. „Může za to i špatné počasí,“ doplnil.Cyklobus stojící v Bukové. Klikněte pro zvětšení

Pod fungování cyklobusů se výrazně podepsala i prostějovská radnice. Město již dříve ze svého rozpočtu zakoupilo vozík na kola a tažné zařízení za zhruba tři sta padesát tisíc korun.

Cyklobus využívá i místostarosta

„S využíváním jsme spokojeni. Při krásném počasí jezdí velké množství turistů,“ pochvaluje si prostějovský místostarosta Vlastimil Uchytil.

Dodal, že spolu s manželkou spoje také pravidelně využívají.

„Letos jsme ale zatím jeli pouze dvakrát do Bukové.“

Vyzkoušeli jste už jízdu cyklobusem? HLASUJTE v naší anketě vpravo nahoře
Cyklobusy jsou součástí pravidelné linkové dopravy. Od začátku října do konce dubna na trase jezdí stejné autobusy, ovšem bez vozíku na kola. Na linkách platí přepravní a tarifní podmínky Integrovaného dopravního systému Olomouckého kraje (IDSOK). Za přepravu kola zaplatí cestující osmnáct korun. Do přívěsného vozíku připojeného za autobus se vejde celkem dvacet kol. Po uložení do vozíku za kolo ručí přepravce.

Jiří Možný