„Udělali jsme maximum proto, aby úsek byl co nejbezpečnější. Přepažení cyklostezky zábradlím by mělo spolu se značkami donutit cyklistu zpomalit a sesednout z kola a při následném přecházení vozovky dbát zvýšené opatrnosti. Viděl jsem podobné řešení na jedné ze stezek u Olomouce a fungovalo dobře,“ popsal mostkovický starosta Jaroslav Peška.

Zákazové značky? Čeká se na kolaudaci

Teď podle něj zbývá dodělat akorát červené pruhy a čekatna kolaudaci, aby mohly v místě zmizet zákazové značky a úsek přejít do běžného provozu.

Problém vidí ale starosta trochu jinde, a to v chování lidí.

„Cyklisté v místě nerespektují dosavadní značení, řidiči zase zpomalení na padesátku. Měli by si všichni sáhnout do svědomí a nastavená pravidla dodržovat. Pak se dá zabránit případnému neštěstí,“ říká starosta Peška.

Smysl to má, míní cyklista

První cyklisté se již „průchod“ zábradlím i přes zákazové značky vyzkoušeli.

„Jezdím tu prakticky denně. Slyšel jsem už řadu názorů na to nové zábradlíčko. Některé pozitivní, jiné negativní. Já osobně si myslím, že smysl určit má. Už jen to, že tam je, cyklistu rozhodně zbrzdí a i když si myslím, že řada cyklistů se jej prostě bude snažit objíždět po trávě, i tak určitě při následném přejezdu „dálnice“ zpozorní,“ míní Jiří Kovář z Prostějova.

Ještě bych uvítal nasvícení, říká odborník

A co na „zábradlové zabezpečovadlo“ a dopravní situaci v místě jako takovou říká odborník z Besipu?

„Zmiňované místo u Mostkovic považuji s ohledem na pohyb nejvíce zranitelných účastníků provozu jako mimořádně rizikové. Chápu tak i důvod instalace zábradlí, je potřeba pohyb cyklistů zpomalit, zklidnit a přimět je k řádnému vyhodnocení situace před bezpečným překonáním komunikace,“ sdělil Miroslav Charouz, koordinátor Besip pro Olomoucký kraj.

Zároveň kvituje s povděkem v daném úseku i omezení rychlosti vozidel na 50 km/h.

„Zda to budou řidiči dodržovat je věcí dozoru ze strany Policie ČR. V současné době by zřejmě výrazně zvýšilo bezpečnost tohoto místa ještě i nasvícení tak, jak je tomu například na přechodech pro chodce protože předpokládám pohyb v dané lokalitě i za snížené viditelnosti,“ přidal další svůj postřeh Miroslav Charouz.