Hustota dopravy a šířka vozovky jsou hlavními důvody, proč uvažuje vedení města o možném zákazu jízdy cyklistů Plumlovskou ulicí. Na balancující kolaře a jejich obtížné předjíždění si stěžují řidiči dlouhodobě.

Oficiální otevření opravené Plumlovské ulice v Prostějově, 1. listopadu 2019
Novou Plumlovskou oficiálně otevřeli. Jak to vypadalo a co se řeklo?

"Plumlovská ulice je úzká a v případě, že tam jede cyklista, tak brzdí dopravu. Proto doporučíme radě města, aby zvážila možnost zákazu vjezdu cyklistů do Plumlovské ulice," řekl náměstek primátora Jiří Pospíšil.

MHD v Prostějově
Plumlovská spolkne další peníze navíc, čtvrt milionu si nárokuje FTL

Zákaz by se měl týkat úseku od křižovatky s Palackou až po kruhový objezd u Billy. "Podél Plumlovské jsou souběžné ulice Melantrichova a Česká, po kterých mohou cyklisté projet. V Melantrichové je navíc po celé délce cyklostezka," zdůvodňuje Pospíšil.

Rada města odložila jednání o možném zákazu jízdy cyklistů po Plumlovské ulici.Zdroj: Deník/Zdeněk VysloužilO návrhu se dlouze diskutovalo a nakonec došlo k jeho odložení. "Stoprocentně se k němu vrátíme, má svou logiku," dodal náměstek.

Důležitá je bezpečnost provozu. "Já jezdím Plumlovskou prakticky denně a v případě, že přede mnou jede cyklista, je problém. Předjet ho podle předpisů a dodržení předepsané vzdálenosti je prakticky nemožné," uvedl své zkušenosti například Jaroslav Novák.

Plumlovská ulice prošla kompletní rekonstrukcí v roce 2019 a uvedena do provozu byla 1. listopadu téhož roku. Rekonstrukce stála 80 milionů korun. Stavba měla dvouměsíční skluz.