Na tmu a nepozornost řidiče doplatil i devětapadesátiletý muž, který šel v pátek krátce před tři čtvrtě na šest večer po silnici od Prostějova směrem na Určice.
„Vyjížděli jsme do lokality u azylového domu, kde byl muž s tržnou ránou u obočí, kterou utrpěl při pádu. Řekl nám, že jej srazilo auto,“ uvedl mluvčí zdravotnické záchranné služby Jan Weinberg.
Podle policie způsobil zranění chodci řidič, který přijížděl od Určic. Podrobnosti však nezjistili.
„Řidič z místa dopravní nehody ujel,“ vysvětlila prostějovská policejní mluvčí Eva Čeplová. Muž naštěstí vyvázl jen s lehkým zraněním, při příjezdu zdravotníků už stál a hovořil s nimi.
Tento případ naštěstí skončil dobře, ale stoupání na Určice je velmi nebezpečné.
„Jezdím tudy do práce a z práce každý den, teď většinou za tmy. Často se mi stane, že na poslední chvíli uhnu před chodcem nebo neosvětleným cyklistou. V zatáčkách totiž nejsou moc dobře vidět a když proti vám jede auto, tak je taky nenasvítí. A když jede něco do protisměru, tak posvítit si dálkovými taky nejde. Však tam myslím před rokem srazili paní na kole a předtím nějakého chodce,“ prohlásil řidič Petr Machala.
Další rizikové silnice
Podobná situace je podle něj i na jiných silnicích v regionu.
„Mezi kolegy je pověstná třeba cesta na Slatinice, černí cyklisté jsou často i na brněnské silnici. A tam se s dálkovými nedá jet skoro nikde kvůli dálnici,“ postěžoval si Machala.
Jak být vidět?
Podle policistů je nejlepší ochranou dbát na vlastní dobrou viditelnost.
„Určitě lze doporučit všechny reflexní prvky, dobré je pořídit si pro noční chůzi i světlo třeba s LED diodou, to nic neváží a dlouho vydrží,“ prohlásil policista Pavel Konevič z prostějovského dopravního inspektorátu.
Výborné jsou podle něj i reflexní vesty.
„Ty jsou jednak z výrazně barevného materiálu a mají i reflexní prvky. Už se objevilo několik návrhů prosadit do zákona, aby patřily k povinné výbavě cyklistů. Ale to je zatím hudba daleké budoucnosti,“ poznamenal Konevič. (pam)