„Provoz je tu opravdu hustý a auta jezdí rychle. Ve směru na Domamyslice jsou zpomalováky a to tam žádná zabydlená zóna zatím není," říká Eva Kroupová Crhonková.

Žena, která v lokalitě bydlí, však nepoukazuje pouze na rychle jezdící řidiče. Zdůrazňuje i problém s absencí přechodů pro chodce.

„Štve nás tady přecházení přes cestu. Chodíme do školky s malým a kočárkem, nemáme však jak přejít. Navíc auta ani nezpomalí a vesele si jezdí více než padesátkou. Občas zde sice měří policisté, nám by ale pomohl přechod nebo zpomalovací práh," dodává.

Přechody pro chodce však mají podle magistrátu spíše tendenci ubývat. Nějakého omezení rychlosti by se však lidé z Krasické ulice dočkat mohli. Říká to alespoň náměstkyně primátora pro dopravu Alena Rašková.

„Retardéry jsou dvojsečnou zbraní. Když tam nejsou, lidé si na řidiče stěžují, že jezdí rychle. Když tam jsou, jiní lidé mají obavy z ohrožení statiky domů," tvrdí náměstkyně.

„Pokud lidé podají žádost o řešení oficiálně, mohou se dočkat například značky omezující rychlost, což je podle mě asi nejlepší řešení.

Věc by ale musela jít před dopravní inspektorát," dodává Alena Rašková s tím, že dopravní policisté mají po té třicet dnů na zpracování. Pak by město mohlo začít konat.

Dopravní psycholog Alois Hudeček vysvětluje, že řešením přecházení přechodem pro chodce může mít k ideálu daleko. Bezpečnost lidí by mohl dokonce ohrožovat.

„V České republice je strašně moc přechodů. Chybou je, že lidé na něm často vnímají svou přednost jako automatickou. Přitom by chodec měl přecházet až po rozhlédnutí a navázání vizuálního kontaktu s řidičem, který ke všemu zřetelně zpomalí," vysvětluje.