„Od 1. dubna nám přibyly čtyři spoje, z toho jeden ráno a tři odpoledne. Alespoň už nejsme úplně odříznuti od Pardubického kraje," nechala se slyšet starostka Dzbele Jana Konečná s tím, že vyřešené jsou i počáteční komplikace způsobené špatnou časovou návazností autobusů na vlaky.

Nová zastávka přímo u nádraží

Nové spoje nyní zastavují přímo v obci, odkud je to na nádraží téměř půl kilometru. To by se mělo změnit. „Podali jsme žádost o vybudování autobusové zastávky přímo u vlakového nádraží, aby to měli lidé pohodlnější. Žádost už je schválená, teď záleží na dopravci, kdy postaví značení," dodala Jana Konečná.

Termín zprovoznění nové zastávky autobusu u nádraží zatím známý není.

„Přesné datum v tuto chvíli nemůžu říct, věc ještě musí projít schvalovacím řízením kraje. Příští týden máme jednání, kde kromě zastávky budeme řešit i úpravy jízdních řádů, k nimž má dojít od 10. června," vyjádřil se dopravce Miroslav Matocha, který provozuje linku mezi Dzbelem a Chornicí.

„Plánujeme zlepšit návaznost autobusů na vlakovou dopravu na lince mezi Jevíčkem a Konicí, která vede přes Šubířov a Jaroměřice, aby lidé nemuseli dlouho čekat na spoje," nastínil již dříve Jaroslav Tomík, vedoucí oddělení veřejné dopravy Olomouckého krajského úřadu.

Nostalgické jízdy vlakem

Změny ve veřejné dopravě se přitom nedotknou jen místních, ale i turistů, kteří především o víkendu využívali vlakové spojení k návštěvě hradu u Nectavy nebo historického centra Moravské Třebové. Kraje proto uvažují o oživení železničtí tratě pro turistické účely.

„V období letních prázdnin, tedy v červenci a srpnu, zvažujeme možnost nostalgických jízd po železnici Nectavským údolím. Jízdy by se mohly konat jednou za čtrnáct dní, abychom prospěli rozvoji cestovního ruchu v této oblasti," vyjádřil se Jaroslav Tomík. (ham)