Přelom roku jich byl plný: v některých případech jen odpadl jeden spoj, v dalších se však měnily i samotné trasy autobusů. A někde rovnou i dopravce. Na řadě míst tak už neuvidíme vozidla firmy FTL, část spojů naopak přebrala Arriva.

Především však lidé pocítili změnu časů, které některé linky prodělaly.

"Mám teď problém stíhat na nádraží přípoj. Část spojů se změnila, v některých případech tak budu muset čekat, jindy naopak běhat," poznamenala třeba Daniela Růžičková pracující v Kralickém Háji.

Starosta kritizuje

Ke změnám v době, kdy ještě nebyly veřejně známé, se pak dost nelichotivě vyjádřil starosta Olšan u Prostějova Milan Elfmark. 

"Je to katastrofa. některé linky nově nejezdí přímo do Olomouce ale přes spoustu vesnic. Nic takového jsem za posledních čtyřicet let nezažil," kroutil v prosinci hlavou. 

Změny budou

Není ovšem jediný. Kritika se ozývá i ze strany některých dalších starostů či cestujících. A dopravci o ní ví.

"Podle informací od cestujících jsou problémy u školních autobusů jezdících z Hrubčic do Bedihoště a ve Výšovicích, kde jsou autobusy přeplněné. Stížnosti jsou také na spoje Prostějov-Olšany-Olomouc," uvedl ředitel autobusové divize firmy FTL Jiří Hloch. A připustil změny.

"Určitě budou. Dali jsme koordinátorovi dopravy podněty, nyní od něj očekáváme seznam problematických spojů," podotkl Jiří Hloch. Že nynější řád není konečným pak potvrdil i nyní již bývalý krajský dopravní koordinátor Jaroslav Tomík. Ten byl v pondělí Radou Olomouckého kraje odvolán.

"Tento týden projednáme nějaké změny, další pak k 28. lednu. Budou například ve spojích Olšany-Prostějov," informoval začátkem ledna. Vyzdvihl naopak jinou novinku, kterou dopravci v kraji zavedli. "Nově je možné platit kartou. A máme zatím zprávy, že je o novinku velký zájem," sdělil závěrem Tomík.