Poslední případ policie zaevidovala v pátek.

"Řidič nerespektoval dopravní značku zakazující vjezd vozidel vyšších než 3,6 metru. Před vjezdem do obce Němčice nad Hanou v důsledku toho došlo ke střetu s na vozidle umístěným kontejnerem," uvedl k nehodě policejní mluvčí František Kořínek.

Nehoda se obešla bez zranění i větších škod, to ale není pravidlem. V srpnu 2016 totiž most byl vlivem nárazu auta posunut o nejméně metr. A provoz na trati mezi Přerovem a Nezamyslicemi tak byl zastaven.

Most prošel kontrolou

Tentokrát se srážky obešly bez větších problémů.

"Automaticky po každé nehodě, kdy dojde k nárazu do mostu, je ihned preventivně snížená traťová rychlost na 10 km/h. Tak tomu bylo i minulý pátek. Most prošel kontrolou, jeho stav vyhovuje," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Trať již funguje bez omezení. I přesto však někteří z aktérů řekli dost. A chtějí změnu.

Pomohl by speciální řetěz?

Například město Němčice nad Hanou. Jeho představitelé podle slov starostky Ivany Dvořákové jednali jak s Olomouckým krajem, tak s firmou Suez, která se nachází hned za mostem, a jíž se auta s vysoko naloženým nákladem také týkají.

"Měli jsme sezení se zástupci Olomouckého kraje a Suezem. I pro ně je to problém. Předběžně jsme se bavili o speciálním řetězu, který by pod most příliš vysoká auta zkrátka nepustil," uvedla starostka s tím, že další rada se problémem bude jistě také zabývat.

Řidičům však v místě stěžuje život i určitá nepřehlednost. Většina uvízlých nákladních aut jela směrem od Prostějova, kde se nachází v rychlém sledu několik prudkých zatáček. Značky upozorňující na sníženou průjezdnost tak lze lehce přehlédnout.

Na to, zda i značení je v plánu pozměnit tak, aby byla nižší pravděpodobnost, že je řidiči přejedou bez povšimnutí, se redakce zeptala hejtmanství Olomouckého kraje. Tedy vlastníka komunikace. Mluvčí úřadu Eva Knajblová přislíbila odpovědi po redakční uzávěrce.

Svítá na lepší časy

Nicméně alespoň ve vzdálenější budoucnosti svítá lidem na lepší časy. Nehodou vynucených výluk a zároveň front na silnicích by mělo ubýt.

Důvodem je chystaná výstavba vysokorychlostní železnice mezi Ostravou a Brnem která povede i kolem Němčic nad Hanou. A kromě odstranění přejezdů se změny dotknou i mostu.

"Během modernizace trati Brno – Přerov dojde v těchto místech k přeložce železniční trati a současný most bude bez náhrady zrušen. Nový železniční most již bude mít vyšší podjízdnou výšku," ubezpečil Marek Illiaš.