Další z případů se stal v těchto dnech. „Dvě podvodnice se do bytu stařenky dostaly pod záminkou vrácení přeplatku za vodu. Důchodkyně je důvěřivě pustila dovnitř, kde ji jedna z žen zabavila a druhá osmdesátileté paní sebrala úspory, vkladní knížku a osobní dokumenty,“ uvedla mluvčí společnosti Helena Koutná s tím, že podvodníci používají podobné scénáře.

Moravská Vodárenská již několik let neprovádí přímé inkasování v terénu. Veškeré platby probíhají přes SIPO, převodem z účtu nebo na pokladně v sídle firmy. „Naši pracovníci se na požádání pokaždé prokážou služebním průkazem s fotografií,“ ujistil finanční ředitel společnosti Petr Tejchman. Dodal, že v případě pochybností si lidé mohou ověřit totožnost pracovníka na telefonním čísle bezplatné zákaznické linky 800 100 063.

Podle Jiřího Dubanského z oddělení odečtů v Olomouci není vždy nutné pouštět pracovníka, který eviduje stav na hlavním vodoměru, přímo do bytu. „V panelových nebo činžovních bytech provádí odečty bytových vodoměrů vlastník domu nebo správce. Naši zaměstnanci zapisují pouze hlavní fakturační vodoměr. V rodinných domech je povinností odběratelů umožnit přístup pouze k vodoměru, který je většinou umístěn v přízemních nebo sklepních prostorách,“ dodal Dunajský.